اجتماعی
تسنیم
۱۴۰۱/۰۸/۰۹ ۰۹:۰۸:۵۷
آتش سوزی در بازار وکیل شیراز؛ حریق مهار شد
آتش سوزی در بازار وکیل شیراز؛ حریق مهار شد
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از عملیات موفق آتش نشانان در اطفای به موقع آتش سوزی بازار وکیل خبر داد.
تسنیم

آتش پاد محمدهادی قانع، اظهار داشت: ساعت 23 و 24 دقیقه 8 آبانماه 1401، وقوع حریق در یک مغازه در قسمت جنوبی بازار وکیل ( رو به روی تیمچه وکیلی)، به سامانه 125 آتش‌نشانی اعلام شد که با توجه به موقعیت خطیر منطقه و بازار، ایستگاه‌های شماره یک، 2، 3، 9، 11 و 12 آتش‌نشانی شیراز به طور همزمان اکیپ‌های خود را به محل حادثه اعزام کردند.
وی افزود: عوامل آتش‌نشانی ظرف کمتر از دو دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و با اقدام سریع خود، حریق را اطفای کامل کردند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص جزییات این حادثه عنوان کرد: آتش سوزی به دلیل جوشکاری در مجاورت پارچه و مواد قابل اشتعال به وقوع پیوسته و منجر به شعله وری مغازه پارچه فروشی 12 متری شده بود.
آتش‌ پاد قانع با اشاره به وجود خطر بالقوه در این حادثه و ضرورت اطفای فوری حریق‌ در بازار وکیل، خاطرنشان کرد: آتش نشانان با آمادگی لازم و تجهیزات ویژه اطفای حریق در این عملیات حساس با سرعت عمل آتش سوزی را قبل از گسترش و سرایت به مغازه های همجوار کاملا اطفا کردند.
وی اضافه کرد: عملکرد به موقع تیم اطفایی با توجه به آمادگی همیشگی در خصوص عملیات بافت تاریخی و بازارها، از بروز حادثه ای جدی جلوگیری کرد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکید کرد: سازمان آتش نشانی شیراز به منظور بررسی مشکلات و مخاطرات موجود در بازارهای تاریخی علاوه بر تخصیص امکاناتی از جمله کپسول های خاموش کننده، شیرهای هیدرانت، تجهیزات و ماشین آلات ویژه اطفایی مخصوص مکان های صعب العبور بافت تاریخی با برگزاری ماهانه جلسات کمیته ایمنی بازار موارد ناایمن را بررسی و در جهت رفع مشکلات و کاهش مخاطرات حاصله از حوادث موجود در بافت تاریخی و بازارها تلاش می کند.
این عملیات با لکه گیری کامل محل حادثه و اطمینان از برقراری ایمنی با کمترین خسارت و بدون مصدوم پایان یافت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما