بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ۱۲:۴۵:۲۰
کشته شدن 4 شهروند قزاقستان بر اثر انفجار انبار مهمات
کشته شدن 4 شهروند قزاقستان بر اثر انفجار انبار مهمات
وزیر دفاع قزاقستان از کشته شدن 4 شهروند این کشور بر اثر انفجار انبار مهمات در یکی از واحدهای نظامی خبر داد.
فارس

«نورلان ایرمیکبایف» وزیر دفاع قزاقستان در نشست مطبوعاتی از کشته، زخمی و مفقود شدن تعدادی از شهروندان این کشور بر اثر انفجار در انبار مهمات واحد نظامی منطقه «ژمبیل» خبر داد.

وی با بیان این که در حال حاضر به همه آسیب دیدگان کمک های پزشکی ارائه می شود، گفت: متاسفانه در پی این حادثه 4 نفر جان باختند و با چند نفر دیگر ارتباط برقرار نشده است.

وزیر دفاع قزاقستان ضمن ابراز امیدواری از آنکه مفقودین زنده باشند، افزود: کارهای جستجو در حال انجام است.

ایرمیکبایف در مورد دلایل سر زدن این حادثه گفت: برای آشکار کردن دلایل سر زدن این حادثه گروه عملیاتی – تحقیقاتی تشکیل شده که مشغول به کار هستند. 

وی در بخش دیگری خاطرنشان کرد که در میان کشته شدگان افراد غیر نظامی وجود ندارد.

گفتنی است که تقریبا ساعت 19:00 شب گذشته در انبار مهمات مهندسی واحد نظامی مستقر در منطقه «بایزک» استان «ژامبیل» آتش سوزی رخ داد و سپس منجر به انفجار شد. 

بنابر اطلاعات موجود، تا ساعت 8صبح امروز در بیمارستان های منطقه 28 آسیب دیده بستری شده اند که وضعیت 6 تن از آنها وخیم اعلام شده است.

«بردیبیک ساپاربایف» استاندار ژمبیل، «نورلان ایرمیکبایف» وزیر دفاع و «یوری یلیین» وزیر شرایط اضطراری این کشور از محل حادثه بازدید کردند.

قبل از این گزارش شده بود که آتش سوزی که در انبار مهمات مهندسی صورت گرفته است میتواند ناشی از احتراق تروتیل ذخیره شده در آنجا باشد.

بنابر گزارش دفتر مطبوعاتی استاندار این منطقه، تا ساعت 23.30 دقیقه شب گذشته 66 نفر در بیمارستان شماره 1 شهر تراز و بیمارستان های مرکزی منطقه «بایزک» بستری شده بودند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما