فرهنگی
فیلم نیوز
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۲۲:۵۰:۴۷
معرفی شخصیت های بازی پیچیده اما جذاب «پدرخوانده»
معرفی شخصیت های بازی پیچیده اما جذاب «پدرخوانده»
«مافیا» بازی پیچیده‌ای است و با اینکه بخش مهمی از مخاطبان تا حد زیادی با اصول اولی آن آشنایی دارند، پیش از انتشار قسمت اول «پدرخوانده» به کارگردانی سعید ابوطالب که روایتی جدید از این بازی است، ویدئویی کوتاه برای آشنایی مخاطبان با تاریخچه، قوانین بازی، شخصیت‌ها، اصطلاحات و … منتشر می شود.
فیلم نیوز

در این ویدئو که چهار روز پیش از انتشار قسمت اول «پدرخوانده» منتشر خواهد شد، هومن خیاط، صداپیشه و بازیگر به عنوان راوی وارد دکور این مسابقه می‌شود قوانین و شخصیت‌های بازی را معرفی می‌کند
پدرخوانده، دکتر واتسون، ساول گودمن، ماتادور، لئون (حرفه‌ای)، کنستانتین، همشهری کین، نوستراداموس و شهروند ساده، اسامی شخصیت‌هایی است که در بازی «پدرخوانده» حضور دارند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط راوی، توانایی‌های شخصیت‌های بازی به این شرح است.
پدرخوانده | پدرخوانده رئیس گروه مافیاست یکبار در شب از شر تیر حرفه‌ای مصون است. استعلام او برای نوستراداموس منفی و برای همشهری کین مثبت است. دارای توانایی حس ششم است و اگر نقش یکی از بازیکن‌ها را درست حدس بزند آن بازیکن صبح فردا از بازی حذف می‌شود. تعیین شلیک شب هم که به عهده پدرخوانده است.
ساول گودمن | او هم یکی از اعضای گروه مافیاست. اگر یک مافیا از گروه خارج شود، گودمن می‌تواند یک شهروند ساده را به گروه مافیا دعوت کند. اگر این خریداری انجام شود گرداننده بازی شهروند ساده را بیدار می‌کند و او را با نقش جدیدش آشنا می‌کند.
 ماتادور| ماتادور هم یکی دیگر از اعضای گروه مافیاست. او می‌تواند توانایی یکی از اعضای گروه را در شب از او بگیرد. شهروند که از خواب بیدار شود با ضرب‌در گرداننده مواجه می‌شود.
 لئون | لئون یا همان حرفه‌ای تنها شهروند مسلح شهر است. اگر بتواند مافیاها را تشخیص دهد دو تیر دارد و می‌تواند به سمت مافیا شلیک کند اما اگر اشتباه شلیک کند از بازی خارج می‌شود.
 کنستانتین | کنستانتین در تمام طول بازی یکبار می‌تواند یکی از افرادی که از بازی خارج شده باشند به بازی برگرداند به شرطی که هویتش افشا نشده باشد.
دکتر واتسون | دکتر واتسون تنها نجات‌دهنده شهروندان در مقابل تیرهای مافیاست. او در طول بازی می‌تواند یکبار جان خودش را و به تعداد نامحدود جان سایر شهروندان را مقابل تیرهای مافیا نجات دهد.
 همشهری کین | همشهری کین در شب توسط گرداننده از بازی بیدار می‌شود و می‌تواند کسی که به او شک دارد نشان کند. صبح روز بعد اگر آن شخص مافیا باشد توسط گرداننده افشای هویت می‌شود و در مقابل، همشهری کین شب بعد از بازی خارج می‌شود اما اگر فرد نشان شده شهروند عادی باشد توانایی همشهری کین از بین می‌رود و تحقیقاتش بی‌ثمر می‌ماند.
 نوستراداموس | نوستراداموس در شب معارفه توسط گرداننده از خواب بیدار می‌شود و باید سه تا از بازیکن‌ها را انتخاب کند. گرداننده تعداد شهروندها و مافیاها را در انتخاب‌هایش اعلام می‌کند و او باید پیش‌بینی کند در این بازی شهروند پیروز می‌شود یا مافیا. او در شب نه توسط مافیا و نه شهروندها کشته نخواهد شد.
شهروند ساده | شهروند ساده هم که توانایی خاصی ندارد فقط باید مواظب باشد هویتش مخفی بماند و توسط ساول گودمن خریداری نشود.
سعید ابوطالب که پیش از این مسابقه «شب‌های مافیا» را ساخته بود حالا با اندکی تغییر سراغ تولید «پدرخوانده» رفته است؛ «پدرخوانده» در ظاهر شبیه به «مافیا» است اما تفاوت‌های جزئی دارد.
قسمت اول «پدرخوانده»، دوشنبه 28 آذر منتشر می‌شود. کامبیز دیرباز اجرای فصل اول این مسابقه را به عهده گرفته است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما