ورزشی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۱:۳۸:۴۴
وزارت ورزش و کمیته المپیک برای احیای ژیمناستیک تلاش کنند
وزارت ورزش و کمیته المپیک برای احیای ژیمناستیک تلاش کنند
مربی و داور بین‌المللی ژیمناستیک گفت: باید وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای احیای این رشته تلاش کنند.
ایسنا

علی نصیری در خصوص اوضاع بلاتکلیف در فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: ژیمناستیک یک رشته زیبا و جزو رشته‌های پایه و مادر است و در کنار شنا و دوومیدانی از اهمیت زیادی برخوردار است. باید به این‌ رشته‌ها توجه زیادی شود. متاسفانه اکنون شرایط در این فدراسیون بدلیل ویژگی‌های رییس آن دشوار و بغرنج است. 
رییس سابق کمیته ایروبیک ژیمناستیک ادعا کرد: معتقدم درگاهی از بدنه این رشته نیست و به محض ورود با به قلع و قمع کردن کارشناسان و پیشکسوتان این رشته نشان داد که پیشرفت این رسته را نمی‌خواهد. او اکنون رد صلاحیت شده است. سازمان بازرسی کل کشور تخلفاتی را اعلام‌ کرده و دلیلی ندارد که او بیش از این فرافکنی کند. 
وی که در سال ۹۶ هدایت تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک را به عهده‌ داشت و مدال برنز آسیا را کسب کرده بود، افزود: ژیمناستیک سرانجام راه خود را در غلبه بر این نوع بحران پیدا خواهد کرد، اما اگر پایه های اساسی این رشته هر چه زودتر تقویت نشود با نقطه نظرات بی محتوای خانم رئیس بحران‌های سخت تری این رشته را تهدید خواهد کرد. 
پیشکسوت ژیمناستیک که سابقه ۴۵ سال مربیگری و داوری بین‌المللی و همچنین سابقه تدریس در دانشگاه تهران را دارد، افزود: معضل بزرگ در این فدراسیون نداشتن رهبری موثر است. در این شرایط همگی در حال تفکرات واهی هستند و می‌خواهند تلاش و زحمت گذشتگان را به نام خود بنویسند. آنها می‌خواهند خانواده بزرگ ژیمناستیک را زیر سوال ببرند و به دلیل نداشتن یک مدیر با کفایت می‌خواهند از خود سلب مسئولیت کرده و گناه عدم پیشرفت را بر گردن دیگران بیندازند. 
وی افزود: باید دانست تمامی افراد از گذشته تا حال بر سرنوشت ژیمناستیک کشور اثر گذار بوده‌اند. بنابراین باید اکنون برای احیای سیستم مدیریتی این رشته وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تلاش کنند و شرایط را بهبود دهند.
نصیری که دانش آموخته ارشد فیزیولوژی و مدیریت علوم ورزشی دانشگاه تهران و از قهرمانان و ملی پوشان اسبق ژیمناستیک کشور است ادامه داد: البته درگاهی که سابقه‌اش روشن است، همه پیشرفت‌ها را به دوره مدیریت خود اختصاص داده که همه آنها دروغ کذب است. ما در دوران ریاست او چیزی جز حب و بغض و بی معرفتی ندیدیم و تنها نتیجه آن به قهقرا رفتن این رشته بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما