بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ۱۱:۳۴:۵۴
افشای زوایای جدید از شورش ۶ ژانویه مقابل ساختمان کنگره آمریکا
افشای زوایای جدید از شورش ۶ ژانویه مقابل ساختمان کنگره آمریکا
براساس گزیده‌ای از یک کتاب جدید که در آن اظهارات لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه و چهره نزدیک به ترامپ نقل قول شده، وی افسران پلیس را به دلیل شلیک نکردن به سر شورشیان بازخواست کرده بود.
ایرنا

به نقل از روزنامه "هافینگتن پست"، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه و از چهره های نزدیک به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا پس از شورش ۶ ژانویه از افسران پلیس انتقاد کرده بود که چرا به سر شورشیان مهاجم ساختمان کنگره شلیک نکرده اند.

براساس این اظهارات که در کتابی جدید منتشر شده و گزیده ای از آن توسط نشریه "پولیتیکو" به اشتراک گذاشته شده، گراهام خطاب به افسران پلیس گفته است: «شما باید به سر همه آنها شلیک می کردید». این سناتور که یکی از متحدان کلیدی ترامپ بشمار می رود این اظهارات را در نشستی با مجریان قانون چهار ماه پس از شورش ۶ ژانویه بر زبان آورده است.

گراهام در این جلسه همچنین خاطرنشان کرده است که «ما به شما اسلحه دادیم و شما باید از آن استفاده می کردید. من نمی فهمم چرا این اتفاق نیفتاد».

«مایکل فانون» افسر سابق پلیس واشنگتن که در جریان شورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت، به عنوان نویسنده این کتاب گفته های گراهام را نقل قول کرده است.

فانون که خود زمانی از حامیان ترامپ بود و در انتخابات سال ۲۰۱۶ نیز به وی رای داده بود، اکنون به یکی از منتقدان سرسخت جمهوری‌خواهان بدل شده که به گفته وی تلاش کرده اند شورش ۶ ژانویه و خشونت های آن را کم اهمیت جلوه دهند. این افسر پلیس سال گذشته از سمت خود کناره گیری کرد.

گراهام پیش از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۶ از جمله منتقدان ترامپ بود، اما اندکی پس از پیروزی وی به یکی از سرسخت ترین حامیان ترامپ بدل شد.

شورش ۶ ژانویه به حمله سفید پوستان آمریکایی به ساختمان کنگره آمریکا در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ گفته می شود که پس از سخنان تحریک آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا رخ داد. این ماجرا همزمان با مرحله پایانی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ با حضور «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و« مایک پنس» معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا در محل ساختمان کنگره آمریکا به وقوع پیوست.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما