سیاسی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۳:۵۷:۵۵
واکنش وزیر کشور به موج جدید ورود پناهندگان افغانستان به ایران
واکنش وزیر کشور به موج جدید ورود پناهندگان افغانستان به ایران
وزیر کشور در واکنش به موج جدید ورود پناهندگان افغانستان به ایران و سیاست‌ها و تصمیمات گرفته شده در این خصوص گفت: ما خواهش کردیم از عزیزانمان، مردم بزرگ افغانستان که حتی‌المقدور به طرف مرزها نیایند.
تسنیم

احمد وحیدی وزیر کشور جهت شرکت در آئین تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید گلستان، امروز سه شنبه چهارم آبان ماه 1400 به گرگان سفر کرد.

وزیر کشور پس از ورود به گرگان در جمع خبرنگاران ‌‌در خصوص موج جدید ورود پناهندگان افغانستان به ایران و سیاست‌ها و تصمیمات گرفته شده در این خصوص گفت: ما خواهش کردیم از عزیزانمان، مردم بزرگ افغانستان که حتی‌المقدور به طرف مرزها نیایند. چون به هرحال ظرفیت‌های ما محدود است و ما باید سعی کنیم کمک‌ها را خودمان به داخل افغانستان برسانیم.

وی افزود: با مسئولان و حاکمان افغانستان هم صحبت شده و در‌خواست ما این است که به طرف مرزها نیایند. ولی آن دسته‌ای که آمدند و با مهربانی و با تکریم که هم در شان میهمانان و میزبانان بوده برخورد شده و امیدواریم که تعدادی که آمدند بتوانیم زمینه بازگشت آنها را فراهم کنیم و از آنهایی هم که نیامدند خواهش می‌کنیم که به سمت مرز نیایند.

وحیدی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص توسعه اقتصادی استان‌ها به عنوان یکی از ماموریت‌های ویژه و مهم وزارت کشور و راهکار فعال‌سازی اقتصاد و پویا کردن اقتصاد در استان‌ها گفت: برنامه توسعه هر کدام از استان‌ها مبتنی بر مزیت های نسبی آن استان طراحی می‌شود. در استان گلستان بحمدالله مزیت‌های فوق‌العاده‌ای؛ هم به لحاظ منابع طبیعی و مراتع و هم به لحاظ زمین های کشاورزی، هم در حوزه آبزیان داریم، همچنین ظرفیت های بسیار زیبای طبیعت برای گردشگری و به علاوه بعضی محصولات کشاورزی که در مواردی، استان گلستان مقام اول یا مقام دوم را دارد.

‌وحیدی افزود: همچنین حوزه های گسترده ای برای ترانزیت و تبادلات مرزی و تعاملات فرامرزی در استان گلستان وجود دارد. این ظرفیت های گسترده در حوزه‌های مختلف، ان شاءالله می‌تواند جزو مزیت‌های نسبی استان قلمداد شود که اساس پیشرفت استان هم بر اساس همین مزیت‌ها‌ست و با وحدت و انسجامی که در سطح استان وجود دارد، ان شاءالله با قدرت به جلو پیش رود.

وزیر کشور همچنین در خصوص هماهنگی‌های لازم در خصوص توسعه مناطق واقع در مرز بین دو استان گفت: در این زمینه، علاوه بر طرح آمایش استانی، طرح های آمایش منطقه‌ای هم وجود دارد که در واقع مجموعه استانهایی  که منطقه ای را  در حوزه آمایش و بستر جغرافیایی بتواند هماهنگ و هم افزا بکند؛ به همین ترتیب در حوزه های محدوده مجاورت دو استان، مسائل در طرح آمایش منطقه ای و در خصوص منطق مرزی در آمایش سرزمینی  پیش بینی می شود.

به گزارش تسنیم، وزیر کشور که به منظور معارفه استاندار جدید گلستان، پیش از ظهر امروز وارد فرودگاه بین المللی گرگان شد، پس از گفتگو با خبرنگاران در محل فرودگاه، عازم گلزار شهدای گرگان شد و ضمن زیارت مزار شهیدان، به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، ادای احترام کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما