ورزشی
ورزش سه
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۱:۵۵:۵۹
مسی به دیه‌گو مارادونا رسید/ باتی‌گل منتظر باش!
مسی به دیه‌گو مارادونا رسید/ باتی‌گل منتظر باش!
لیونل مسی با گلی که امشب در بازی آرژانتین و مکزیک به ثمر رساند به رکورد تعداد گلهای ملی دیه‌گو مارادونا رسید و از این به بعد برای رسیدن به باتی‌گل تلاش خواهد کرد.
ورزش سه

لیونل مسی استاد مسلم شکستن رکوردها است. او تا کنون با گلزنی‌ها و افتخاراتش رکوردهای زیادی را جا به جا کرده  و حالا به دنبال شکستن رکوردی دیگر در عرصه فوتبال ملی است. رکورد بهترین گلزن ملی آرژانتین در جام‌های جهانی.
مسی برای رسیدن به این رکورد در جام جهانی قطر فرصت مناسبی در اختیار دارد. او در بازی اول آلبی‌سلسته مقابل عربستان گلزنی کرد تا تعداد گل‌هایش در جام جهانی را به هفت برساند. اما این تازه شروع کار مسی در قطر بود. او امشب هم در بازی مقابل مکزیک گل اول آرژانتین را به ثمر رساند تا هشت گله شود.
این گل اما برای لئو گلی ویژه بود. ابرستاره آرژانتینی با این گل به آمار اسطوره خودش دیه‌گو مارادونا رسید که در جامهای جهانی برای آلبی‌سلسته 8 گل به ثمر رسانده بود. مارادونای بزرگ در چهار دوره جام جهانی به این تعداد گل رسید و مسی در پنجمین جام جهانی‌ای که در آن حضور دارد موفق شد به رکورد دیه‌گو برسد.
البته مسی با اینکه با احتساب این دوره در پنج جام جهانی حضور داشته ولی در چهار دوره گلزنی کرده است. لیونل در جام جهانی 2010 موفق به گلزنی نشده بود.
مسی که حالا به رکورد گلزنی دیه‌گو در جام جهانی رسیده رکورد بعدی را دنبال می‌کند؛ رسیدن به آمار بهترین گلزن تاریخ آلبی‌سلسته در جام جهانی، گابریل باتیستوتا یا باتی گل.
باتیستوتا اخیرا در یک مصاحبه گفته بود شک ندارد مسی رکورد 10 گل زده او را خواهد شکست. لئو با گل امشب که وارد دروازه مکزیک کرد تا رسیدن به باتی گل تنها دو گل دیگر در جام جهانی می‌خواهد.
برای کسانی که شاید سن و سال کمتری داشته باشند و باتیستوتا را نشناسند او یک شماره 9 ذاتی و بسیار خطرناک بود که در هر بازی گل را بو می‌کشید. باتیستوتا با 56 گل زده دومین گلزن برتر تاریخ آلبی‌سلسته است (بهترین گلزن تاریخ تیم ملی آرژانتین لئو مسی با 90 گل است). باتیستوتا بعد از درخشش در فوتبال آرژانتین در ریورپلاته و بوکاجونیورز راهی اروپا شد و با پیراهن فیورنتینا به یک اسطوره پرهوادار تبدیل شد.
مسی می‌کوشد به رکورد باتی‌گل برسد؛ کسی که دیه‌گوی بزرگ شاید نه به اندازه مسی ولی بیشتر از خیلی دیگر از ستاره‌های آرژانتینی به او علاقه داشت و در یک مصاحبه از باتیستوتا به عنوان "جانور گلزن" یاد کرده بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما