بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۱:۳۵:۴۵
جان بولتون: پوتین انگیزه‌ای برای طولانی کردن بحران اوکراین دارد
جان بولتون: پوتین انگیزه‌ای برای طولانی کردن بحران اوکراین دارد
مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین می‌تواند بحران اوکراین را در یک کمپین "بحران سازی کلاسیک" طولانی سازد و هشدار داد که این رهبر اروپایی می‌تواند کنترل اوکراین را بدون حمله و یا ایجاد درگیری در مقیاس بزرگ به دست آورد.
ایسنا

به گزارش پایگاه خبری هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا در مصاحبه‌ای عنوان داشت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌تواند به اوکراین حمله کند اما این موضوع بستگی به این دارد که او تا چه اندازه به لحاظ "دیپلماتیکی" در دستیابی به منافع استراتژیک بزرگتر خود موفق خواهد شد.
بولتون روز یکشنبه گفت: روس‌ها یک بازی "بسیار چابک و دیپلماتیک" را انجام می‌دهند؛ اقدامی که بر روی از هم گسیختگی ناتو تمرکز دارد.
در میان افزایش نیروهای نظامی در مرز اوکراین، دغدغه‌ها و نگرانی ناشی از "حمله احتمالی روسیه به اوکراین" افزایش یافته است. همچنین، روسیه حدود ۱۹۰ هزار سرباز در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد "متقاعد" شده است که پوتین تصمیم گرفته است تا به اوکراین حمله کند و در کنفرانس امنیتی مونیخ در روز شنبه، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که در صورت حمله روسیه به اوکراین، "تحریم‌های سخت و دردناکی" در انتظار روسیه خواهد بود.
جان بولتون که در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و جورج دبلیو. بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا خدمت می‌کرد، گفت که جهان نباید گارد خود را کنار بگذارد، گرچه پوتین می‌تواند با تلاش‌های خود از طریق "تهاجم" و "مذاکرات مخاطره آمیز" اوکراین را "رایگان" به دست آورد.
جان بولتون توضیح داد که ولادیمیر پوتین با تمام "نیرو و ابتکار عمل" خود، موقعیت و کنترل بالایی را در وضعیت فعلی دارد، اما جان بولتون استدلال کرد که ناتو و آمریکا باید فورا علیه پوتین فشار و تحریم‌هایی را اعمال کنند تا مانع حمله او به اوکراین شوند؛ از جمله این اقدامات می‌توان به لغو پروژه "نورد استریم ۲" و پروژه انرژی روسیه که با آلمان در حال همکاری هستند، اشاره کرد.
جان بولتون افزود: ما باید هفته‌ها پیش این اقدامات را انجام می‌دادیم. باید فشار را علیه روسیه افزایش داد و صرفا نباید این کشور را بدین شکل تهدید کرد که "در صورت حمله به اوکراین"، تحریم‌هایی را اعمال خواهیم کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما