سیاسی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۲:۵۰:۴۰
دور دوم سفرهای استانی؛ اولین مقصد سفر رئیس جمهور مشخص شد
دور دوم سفرهای استانی؛ اولین مقصد سفر رئیس جمهور مشخص شد
رئیس جمهور پنج شنبه این هفته ۲۴ آذر به خراسان جنوبی سفر می‌کند.
ایسنا

جواد قناعت، دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر دو روزه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، پنجشنبه ۲۴ آذرماه آغاز شده و تا پایان روز جمعه ۲۵ آذرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر این که آمادگی کامل برای میزبانی این سفر را داریم، گفت: خراسان جنوبی مقصد نخستین سفر از دور دوم سفرهای رئیس جمهور انتخاب شده که جای تقدیر دارد.

استاندار به مزایای انتخاب خراسان جنوبی به عنوان اولین مقصد دور دوم سفرهای رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: از مزایای این اولین بودن این است که مصوبات و اعتبارات زودتر ابلاغ شده و تخصیص می‌یابند و از طرفی هم اعتبارات بیشتر نقدی بوده و درصد جذب آن هم بالاست.

قناعت با بیان اینکه هدف از این سفر پیگیری مصوبات سفر نخست رئیس جمهور و هیئت دولت به استان است، بیان کرد: در جریان این سفر و طی نشستی ویژه مصوبات سفر اول مورد بررسی و واکاوی قرار خواهند گرفت.

به گفته وی؛ بررسی وضعیت تحقق مصوبات و دلایل اجرایی نشدن برخی از آنها به منظور رفع موانع پیش ‌رو  از اهداف این نشست است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که مطالبات استان برای این دور سفر احصاء شده و به مرکز نیز ارائه گشته است، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، در سفر دوم رئیس جمهور به استان مصوباتی خوب و اثرگزار و مکمل مصوبات سفر اول را برای توسعه خراسان جنوبی خواهیم داشت.

قناعت با بیان اینکه در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان‌ها نگاه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار است، گفت: سفر به استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی در اولویت برنامه های شخص رئیس جمهور و هیئت دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت موضوع هدایت سرمایه گذاران ملی به سمت استان‌های محرومی از جمله خراسان جنوبی در دستورکار قرار گرفته، بیان کرد: در جریان این سفر استانی نشست تخصصی خوبی با گروه‌های مرجع و تأثیرگزار و سرمایه گذاران ملی برگزار خواهد شد تا آنان در زمینه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی هدایت و راهنمایی شوند.

استاندار با اشاره به دیدار مردمی آیت الله رئیسی در جریان سفر به خراسان جنوبی، گفت: این دیدار مردمی ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه ۲۴ آذرماه در استادیوم آزادی بیرجند خواهد بود؛ این دیدار نشان دهنده علاقه و ارادت شخص رئیس جمهور به مردم متدین، انقلابی و همیشه در صحنه خراسان جنوبی می باشد.

استاندار بیان کرد: در جریان این سفر، طرح‌های اقتصادی و عمرانی در برخی شهرستان‌ها از جمله قاینات با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

قناعت با اشاره به سفر سال ۷۸ مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان و تأکید ایشان بر رفع غبار محرومیت از منطقه، گفت: آیت الله رئیسی سفری هم به شهرستان مرزی نهبندان خواهند داشت و در جریان این سفر، وضعیت تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری نیز رصد خواهد شد.

وی یادآور شد: دیدار رئیس جمهور با مردم متدین، انقلابی و همیشه در صحنه نهبندان نیز از برنامه‌های این سفر بوده؛ آیت الله رئیسی به عنوان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نگاه ویژه و خاصی به مردم خراسان جنوبی دارند و این علاقمندی از طرف مردم این استان نیز کاملاً مشهود است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما