سیاسی
ایلنا
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۷:۰۴:۳۱
دستورات برقیِ رئیس جمهور منتخب
دستورات برقیِ رئیس جمهور منتخب
رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه باید فرآیند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور تسریع و موانع آن هرچه زودتر برطرف شود، گفت: از ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی کشور برای ارایه راهکار‌های نو و دانش بنیان برای حل مسایل صنعت برق کشور استفاده شود.
ایلنا


مهمترین بخش اظهارات سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:
* رئیسی: باید برای کاهش مشکلات در کوتاه مدت تلاش مضاعف کنیم.
* تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.
* افزایش مصرف و دمای هوا در تابستان و نیاز نیروگاه‌ها به تعمیر و نگهداری، از مسائل قابل پیش‌بینی است که باید از قبل درباره آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.
* وزارت نیرو باید تولید و مصرف را همزمان مدیریت کند.
* باید فرایند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور تسریع و موانع آن هرچه زودتر برطرف شود.
* باید راهکار‌های غیر ریالی پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله راهکار‌های تهاتری و اعطای امتیازات بررسی و مطالبات آنها پرداخت شود.

مشروح اظهارات رئیس جمهور منتخب را در ادامه بخوانید:
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در نشست بررسی مسائل صنعت برق کشور که با حضور وزیر نیرو، کارشناسان و مدیران صنعت برق کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد افزود: باید فرآیند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور تسریع و موانع آن هرچه زودتر برطرف شود.

رئیس جمهور منتخب در ادامه طراحی الگوی جامع مصرف برای بهینه سازی مصرف در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی، توسعه زمینه‌های واردات و صادرات بهینه برق توسط دولت و بخش خصوصی را خواستار شد.

رئیسی همچنین بر استفاده از ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی کشور برای ارایه راهکار‌های نو و دانش بنیان برای حل مسایل صنعت برق کشور تاکید کرد. باید راهکار‌های غیر ریالی پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله راهکار‌های تهاتری و اعطای امتیازات به آن‌ها بررسی و به هرطریق ممکن مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه وزارت نیرو تولید و مصرف را همزمان باید مدیریت کند گفت: اعمال قانون تعارف بردار نیست، نمی‌شود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند. مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند.

رئیس جمهور منتخب همچنین تاخیر در انعقاد قرارداد‌ها به بهانه تغییر دولت را جایز ندانست و تاکید کرد: پایان دوره مسولیت برخی مدیران، نباید منجر به تاخیر در انعقاد قرارداد‌های لازم برای تامین نیاز کشور شود.

وی با بیان اینکه عدم پیش بینی و لحاظ احتمالات در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات مدیریتی، قابل قبول نیست گفت: افزایش مصرف و دمای هوا در تابستان و نیاز نیروگاه‌ها به تعمیر و نگهداری از مسائل قابل پیش بینی است که باید از قبل درباره آن‌ها برنامه ریزی کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما