بین الملل
مهر
۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۳:۱۴:۴۵
عصبانیت صدر اعظم آلمان از اظهارات محمود عباس درباره «هولوکاست»
عصبانیت صدر اعظم آلمان از اظهارات محمود عباس درباره «هولوکاست»
صدر اعظم آلمان و شماری از وزرا و نمایندگان این کشور اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی تا کنون مرتکب 50 هولوکاست علیه ملت فلسطین شده است، محکوم کردند.
مهر

به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سفر به آلمان، اشغالگران اسرائیلی را به انجام قتل عام‌هایی علیه ملت فلسطین متهم کرد که در حد و اندازه هولوکاست است. این اظهارات محمود عباس با خشم و عصبانیت مقامات آلمانی مواجه شد.

محمود عباس دیروز سه شنبه در نشست خبری با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در برلین گفت: از سال ۱۹۴۷ تا به امروز، اسرائیل ۵۰ قتل عام در ۵۰ منطقه فلسطین انجام داده است؛ ۵۰ قتل عام، ۵۰ هولوکاست. او در اظهارات خود به برخی از برجسته‌ترین کشتارهای اسرائیل علیه فلسطینی‌ها از جمله دو قتل عام «الطنطورة» در سال ۱۹۴۸ و «کفر قاسم» در سال ۱۹۵۶ اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، اولاف شولتز اظهارات عباس را با عصبانیت دنبال می‌کرد و قصد خود را برای پاسخگویی اعلام کرده بود، اما سخنگوی دولت آلمان مستقیماً پس از پاسخ عباس به سوال آخر، پایان کنفرانس را اعلام کرد چرا که پیشتر اعلام شده شود که محمود عباس به آخرین سوال پاسخ می‌دهد.

پس از آن، سخنگوی دولت آلمان، تأیید کرد که شولتز از اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بسیار عصبانی شده است و منابع خبری گزارش دادند که اولاف شولتز در مصاحبه با نشریه آلمانی «بیلد» در این خصوص گفت: هرگونه تلاش برای کوچک شمردن هولوکاست به‌خصوص از جانب ما آلمانی‌ها غیر قابل تحمل و غیر قابل قبول است.

پیش از آن و در همین نشست خبری، صدراعظم آلمان از توصیف اسرائیل به رژیم آپارتاید توسط رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز انتقاد کرد و گفت: این واژه مناسبی برای توصیف وضعیت موجود نیست.

عباس پیش از این اظهارات شولتز گفته بود که تضعیف راه حل تشکیل دو قلمرو مستقل در فلسطین و تثبیت یک قلمرو با رژیم آپارتاید، به امنیت و ثبات در منطقه ما کمک نمی‌کند.

علاوه بر صدر اعظم، چندین مقام آلمانی از جمله وزرا و نمایندگان این کشور در توئیتر به عباس حمله و اظهارات او را محکوم کردند.

محمود عباس تا کنون در مورد خشم آلمانی‌ها از اظهارات او موضع گیری نکرده است، اما فلسطینی‌ها بارها از جانبداری غرب از اشغالگری رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن رنج‌های مردم فلسطین که در نتیجه اشغالگری و جنایات ای رژیم ایجاد شده است، انتقاد می‌کنند.

گفتنی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه شنبه شب با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان درباره تحولات قضیه فلسطین رایزنی کرد.

در این دیدار که در برلین انجام شد، عباس با صدر اعظم آلمان درباره تعرضات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلام و مسیحیت و تسریع خطرناک در روند شهرک سازی و تصرف اراضی گفتگو کرد. دو طرف همچنین به بررسی تحولات سیاسی منطقه و تلاش‌ها برای برقراری صلح و روابط دوجانبه پرداختند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما