سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۲:۵۰:۲۶
معاون حقوقی سپاه: به دلیل ملاحظات دولتمردان سابق کار جدی برای پرونده ترور شهید سلیمانی انجام نشده است
معاون حقوقی سپاه: به دلیل ملاحظات دولتمردان سابق کار جدی برای پرونده ترور شهید سلیمانی انجام نشده است
معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در بحث پیگیری بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی کار جدی انجام نشده و این به دلیل ملاحظات دولتمردان سابق بوده است.
ایسنا

سهرابعلی شمخانی، معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: وظیفه‌ام این است از شهید سلیمانی یاد کنم، به نظرم هیچ‌کسی بهتر از حضرت آقا ایشان را نشناخت و هیچ‌کسی بهتر از ایشان حضرت آقا را نشناخت. وقتی نگاه می‌کنم شهید سلیمانی تجلی الگوهایی است که قرآن کریم به ما معرفی کرد. آنچه قرآن حزب‌الله، انصارالله و مجاهد می‌داند همان شهید سلیمانی است. چه کسی ثابت کرد قدرت خدا برترین قدرت است؟ شهید سلیمانی و یارانش این را ثابت کردند.

وی افزود: نه این‌که شهدای ما در طول انقلاب اسلامی جایگاهی نداشته باشند، خداوند نیز فرموده که شهدا درجاتی دارند، اما امام علی (ره) تنها یک مالک اشتر داشت. همه به شهید سلیمانی افتخار می‌کنند، شهید سلیمانی، شخصیتی تکرار نشدنی است.

شمخانی در ارتباط با موضوع پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: در پرونده کیفری از همان روزهای اول شکایات سپاه طرح شد و محور تهیه اسناد و مدارک نیز سپاه و نیروی قدس بود و اکنون نیز بیش از ۴ هزار برگ سند در اختیار دادسرای امور بین‌الملل است و تنها چیزی که مانع صدور کیفرخواست تا الان شده، مصونیت شغلی و شخصی مقامات آمریکا است. در پرونده حقوقی که دیروز هم اولین جلسه دادگاه آن برگزار شد مردم و خانواده معظم شهدا با عنوان این‌که تالم روحی به ما وارد شده شکایت ثبت کردند و ان شاءالله در شعبه ۵۵ امور بین‌الملل ادامه دارد.

معاون حقوقی سپاه خاطرنشان کرد: در بحث پیگیری بین‌الملل پرونده کار جدی انجام نشده و این به دلیل ملاحظات دولتمردان سابق بوده است. در خود آمریکا می‌شود به نیابت از خانواده‌ها شکایت ثبت کرد و شاید حتی رسیدگی هم نشود، اما حداقل ما سند تولید کردیم، اما مدام گفته می‌شود نمی‌شود. در آینده از ما می‌پرسند چرا محکومیت آمریکا را در عرصه بین‌الملل پیگیری نکردید؟ درست است که شاید نتوانیم خسارت بگیریم اما باید حداقل سند تولید کنیم و آمریکا را محکوم کنیم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما