اجتماعی
فارس
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۳:۵۱:۰۳
نتایج رایزنی‌های ایران با مقامات عراق و سوریه برای رفع ریزگردها
نتایج رایزنی‌های ایران با مقامات عراق و سوریه برای رفع ریزگردها
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نتایج رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات عراق و سوریه برای رفع معضل ریزگردها را تشریح کرد.
فارس

 

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، صبح امروز چهارشنبه (11 خرداد) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر وی به عراق و سوریه برای پیگیری معضل ریزگردها، اظهار داشت: سفر ما به کشورهای اصلی منشأ ریزگردها، به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: در کشور عراق نشست بسیار مفصلی با وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر کشاورزی، وزیر منابع آبی، وزیر محیط زیست و نهایتا نخست‌وزیر این کشور داشتیم که همه درباره بحث ابتکار منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و اینکه بتوانیم یک همسویی و همگرایی در این زمینه ایجاد کنیم، نظر واحد داشتند. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: قرار شد در ٢١ تیرماه تفاهم‌نامه ای امضا شود و ظرفیت خوبی ایجاد و همچنین مقرر شد که جلسات کارشناسی برای مباحث عملیاتی برگزار شود. 

سلاجقه گفت: در کشور سوریه هم خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و برنامه بسیار خوب و رو به جلویی بود و بصورت پایلوت در شهر دیرالزور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: نشست همتایان حوزه محیط زیست دو کشور و وزرای محترم نیرو و جهاد کشاورزی که مسئول بحث ریرگردها هستند نیز انجام می‌شود. در عین حال نشست‌های کارشناسی هم انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: نتایج خوبی به دست آمده و من پیش بینی میکنم اقدامات خوبی صورت می‌گیرد که در آینده سفر به کشورهای دیگر هم داشته باشیم.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما