اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۷:۴۱:۱۵
رشد ۱۶.۵ درصدی اهدای عضو در کشور
رشد ۱۶.۵ درصدی اهدای عضو در کشور
معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش ۱۶.۵ درصدی اهدای عضو در کشور خبر داد و گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۲ مورد انتقال هوایی اعضای پیوندی انجام شده است.
ایسنا

دکتر سعید کریمی درباره وضعیت اهدای عضو در کشور طی شش ماه نخست سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه در سال گذشته، گفت: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱، حدود ۵۳۰ مورد اهدای عضو در کشور انجام شده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۴۵۵ مورد اهدای عضو انجام شده بود. بنابراین شاهد رشد ۱۶.۵ درصدی اهدای عضو در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ بوده‌ایم.  

وی افزود: همچنین در شش ماه نخست سال جاری ۱۷۲۶ مورد عمل پیوند عضو در کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۱۸۳ عمل پیوند عضو در کشور انجام شده بود، رشدی بیش از ۴۵ درصد را در این شاخص شاهد بوده‌ایم.  

کریمی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ تاکنون هماهنگی برای ۲۷ مورد انتقال هوایی اعضا انجام شده است، گفت: در سال ۱۳۹۸، هفت مورد انتقال هوایی اعضا و در سال ۱۴۰۰ هشت مورد انتقال هوایی اعضای پیوندی را داشتیم. در عین حال در شش ماه نخست امسال ۱۲ مورد انتقال هوایی اعضای پیوندی انجام شده است. بر این اساس در شاخص انتقال هوایی اعضای پیوندی در سال جاری رشدی ۵۰ درصدی را نسبت به سال قبل و رشدی بیش از ۷۱ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته‌ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: باید توجه کرد که در سال ۱۳۹۸ نیز در کشور، ۵۲۸ مورد اهدای عضو و ۱۵۹۲ مورد عمل پیوند اعضا انجام شده است.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما