بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۰۸:۲۸:۴۵
آمریکا: روسیه از کره شمالی راکت و گلوله توپ می‌خرد
آمریکا: روسیه از کره شمالی راکت و گلوله توپ می‌خرد
آمریکا ادعا کرد، یافته‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که وزارت دفاع روسیه در حال خرید میلیون‌ها موشک و گلوله توپخانه از کره شمالی برای تداوم نبرد در اوکراین است.
ایرنا

به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام آمریکایی که خواست نامش بیان نشود، دوشنبه‌شب گفت، این واقعیت که روسیه به کشور منزوی کره شمالی روی می‌آورد، نشان می‌دهد که «ارتش روسیه همچنان از کمبود شدید سلاح در اوکراین رنج می‌برد. بخشی از کنترل‌ها و تحریم‌های صادراتی علت این امر است.»

مقامات اطلاعاتی ایالات متحده بر این باورند که روس‌ها می‌توانند در آینده به دنبال خرید تجهیزات نظامی اضافی از کره شمالی باشند. این یافته‌های اطلاعاتی اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد.

این گزارش‌ها پس از آن اعلام شد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اخیرا ادعا کرد که ارتش روسیه در مرداد ماه پهپادهای ساخت ایران را برای استفاده در میدان نبرد در اوکراین تحویل گرفته است.

آسوشیتدپرس ادعا کرد، روسیه طی چند روز گذشته هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر-۶ و شاهد را به عنوان بخشی از آنچه که دولت بایدن می‌گوید احتمالاً از برنامه روسیه برای دستیابی به صدها پهپاد ایرانی به منظور بهره‌گیری در اوکراین، استفاده کرده است.

کره شمالی به دنبال تقویت روابط با روسیه است و آمریکا را مسئول بحران اوکراین می‌داند. این کشور «سیاست هژمونیک» غرب را به عنوان عامل اقدام نظامی روسیه در اوکراین برای محافظت از خود محکوم می‌کند.

کره شمالی به اعزام کارگران ساختمانی برای کمک به بازسازی مناطق تحت اشغال روسیه در شرق این کشور اشاره کرده است.

سفیر کره شمالی در مسکو اخیراً با فرستادگان دو منطقه جدایی‌طلب مورد حمایت روسیه در منطقه دونباس اوکراین ملاقات کرد.

کره شمالی تنها کشوری بود که در ماه خرداد، به غیر از روسیه و سوریه، استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت و با مسکو در مورد مساله اوکراین همسو شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما