بین الملل
ایرنا
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۴:۴۲:۳۰
روسیه: اروپا از پیروی کورکورانه از آمریکا اجتناب کند
روسیه: اروپا از پیروی کورکورانه از آمریکا اجتناب کند
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که کشورهای اروپایی از پیروی کورکورانه و بی چون و چرا از آمریکا و سیاست های این کشور صرف نظر کنند.
ایرنا

پسکوف روز دوشنبه به ریانووستی گفت: آمریکا هیچگاه در خواسته های مصرانه و تلاش ها برای تاثیرگذاری بر شرکای خود در اروپا کم نیاورده است اما مسکو امیدوار است که کشورهای اروپایی به منافع خود فکر کنند.
وی افزود: در زمان حاضر شاهد هستیم که کشورهای اروپایی برای تقویت سیاست خارجی و امنیت خود تلاش می کنند. 
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: این عرصه ها ارکانی هستند که اتحادیه اروپا همواره در این زمینه مشکل داشت و رهبران اروپایی سعی می کنند نقش سیاست خارجی اتحادیه اروپا در امور جهانی را افزایش دهند. 
پسکوف افزود: اما تلاش های آنها نتیجه مطلوب نمی دهد. نفوذ واشنگتن در اروپا بسیار بالا است و مقامهای آمریکایی به شرکای اروپایی خود در مسائل مختلف امر و نهی می کنند. 
وی خاطرنشان کرد: این وضعیت با تمایل ملت های اروپایی که می خواهند  کشورهایشان در سیاست خارجی به منافع خود توجه کند، مغایرت دارد.  
مقام کرملین گفت: با این وجود امیدواریم که عقل و منطق غلبه یابد و رهبران اروپایی در وهله اول به فکر منافع مشترک باشند و بتوانیم در این منطقه همزیستی داشته باشیم. 
روابط روسیه و اتحادیه اروپا پرتنش است و این اتحادیه با پیروی از سیاست های آمریکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد مسکو وضع کرده و شماری از مقامهای روس و سازمان ها و شرکت های روسیه را تحریم کرده است.     

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما