بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ۱۳:۲۸:۳۷
انگلیس: «ماریوپل» در معرض خطر شیوع گسترده وبا است
انگلیس: «ماریوپل» در معرض خطر شیوع گسترده وبا است
وزارت دفاع انگلیس مدعی شد شهر ماریوپل در جنوب اوکراین که به کنترل روسیه درآمده، در معرض خطر شیوع گسترده وبا قرار دارد.
فارس


وزارت دفاع انگلیس امروز (جمعه، دهم ژوئن) اعلام کرد، شهر ماریوپل در جنوب اوکراین در معرض خطر شیوع گسترده وبا قرار دارد زیرا خدمات پزشکی احتمالاً در حال فروپاشی است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع انگلیس در یک به‌روزرسانی توییتری افزود احتمالاً کمبود شدید دارو در شهر «خرسون» نیز وجود دارد. این بیانیه افزود: روسیه برای ارائه خدمات عمومی اولیه به مردم مناطق تحت اشغال خود با مشکل مواجه است.

ماه گذشته، «دوریت نیتزان» مدیر حوادث سازمان جهانی بهداشت در اوکراین گفت که «ماریوپل که اکنون پس از هفته‌ها محاصره و بمباران شدید توسط نیروهای روسی کنترل می‌شود، از جمله مناطق اشغالی است که خطر ابتلا به وبا در آن وجود دارد». 

وزارت دفاع روسیه شنبه ۳۱ اردیبهشت از تسلط کامل نیروهای این کشور بر شهر ماریوپل پس از حدود ۳ ماه از آغاز جنگ در اوکراین را اعلام کرد. این وزارتخانه در بیانه‌ای اعلام کرد که با تسلیم شدن آخرین نیروی اوکراینی باقیمانده در کارخانه فولاد آزوف‌استال و تسلط نیروهای روسی بر آن، ماریوپل به‌طور کامل تحت کنترل روسیه درآمد.

از آن زمان، کشورهای غربی مدعی هستند روسیه با اعمال محاصره دریایی بر اوکراین، مسئول کاهش صادرات غلات از این کشور است؛ ادعایی که روسیه آن را رد کرده است. 

اخیراً «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادعاهای غرب در مورد ممانعت از خروج کشتی‌های خارجی توسط روسیه در دریای سیاه و آزوف را بی‌اساس خواند و گفت مسکو هر روز کریدورهای بشردوستانه را باز می‌کند، اما مقامات اوکراین از همکاری خودداری می‌کنند.

این دیپلمات روس توضیح داد: در مورد اظهارات نمایندگان رسمی کشورهای خارجی در خصوص «مسدود کردن» (مسیر) کشتی‌های خارجی توسط ارتش روسیه در آب‌های دریای سیاه و آزوف، آن‌ها با واقعیت سازگار نیستند. بندر ماریوپل پس از اینکه ارتش روسیه و جمهوری خلق دونتسک کنترل آن را به دست گرفتند، کار خود را از سر گرفته، بنابراین کانال ناوبری باز و شرایط برای خروج کشتی‌ها فراهم شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما