بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۴:۰۵:۰۲
تحریم‌های جدید کانادا علیه روسیه به حوزه صنعت رسید
تحریم‌های جدید کانادا علیه روسیه به حوزه صنعت رسید
ملانی جولی وزیر خارجه کانادا از افزایش تحریم‌ها علیه مسکو خبر داد و افزود: کانادا تصمیم دارد که تحریم‌ها در حوزه تولید صنعتی را به تحریم‌های موجود در بخش نفت، گاز و مواد شیمیایی روسیه اضافه کند.
ایرنا


به گزارش هفته‌نامه منطقه‌ای لَ ووا دو سود(La voix du sud)، این تحریم‌ها شرکت‌های کانادایی را از ارایه خدمات و مشارکت در زمینه تولید کالاهای صنعتی در روسیه منع می‌کند.

وزیر خارجه کانادا تاکید کرد: این کشور فشار خود را بر روسیه کاهش نخواهد داد و به همین دلیل است که ما به هدف قراردادن خزانه مسکو ادامه می‌دهیم.

دولت کانادا تحریم‌های جدید را در حوزه‌های حمل و نقل زمینی، تجهیزات مرتبط با بخش حمل و نقل، تولید خط لوله، فلزات، رایانه، تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی و همچنین ساخت ماشین‌آلات اعلام کرد و با این حال ۶۰ روز به شرکت‌های کانادایی برای ثبت قرارداد با صنایع مورد هدف فرصت داد.

بر اساس این گزارش، حوزه‌های نفت، گاز، مواد شیمیایی و تولید، افزون بر نیمی از بودجه فدرال روسیه را تامین می‌کند.

در بیانیه دولت کانادا اظهار امیدواری شده است که با اعمال تحریم‌های جدید، توانایی نظامی روسیه برای جنگ در اوکراین کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، تحریم‌های جدید در نشست اخیر گروه ۲۰ در اندونزی توسط وزیر خارجه کانادا مطرح شد و ادامه سیاست تمدید تحریم‌هایی ارزیابی می شود.

در همین پیوند می‌توان به تحریم‌های کانادا علیه رسانه‌ها و همچنین ولادیمیر میخائیلوویچ گاندیایف (Vladimir Mikhailovich Gundyayev) رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، کانادا بیش از یک هزار و ۱۵۰ فرد و سازمان مرتبط با روسیه، اوکراین و بلاروس را تحریم کرده است.

کارشناسان بروز مشکلات اقتصادی برای کشورهای غربی و اروپایی به دنبال جنگ بین روسیه و اوکراین را یکی از علل افزایش تحریم ها و اقدامات غربی ها علیه مسکو ارزیابی کرده و از احتمال تشدید این تحریم ها با توجه به در پیش بودن فصل سرما و نیاز کشورهای غربی به انرژی در آینده خبر می دهند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما