سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۰۸:۴۷:۵۴
توافق ارمنستان و ایران برای مبارزه با تروریست‌ها در قفقاز
توافق ارمنستان و ایران برای مبارزه با تروریست‌ها در قفقاز
دادستان کل ارمنستان با اشاره به ملاقات با دادستان کل ایران از توافق جهت مقابله مشترک با چالش‌های جدید خبر داد.
فارس

دادستان کل ارمنستان روز دوشنبه در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور با اشاره به سفر اخیر «محمدجعفر منتظری» دادستان کل ایران به این کشور گفت، دادستان‌های کل ارمنستان و ایران به توافقاتی برای مقابله مشترک با چالش‌های جدید دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» «آرتور داوتیان» دادستان کل ارمنستان در این باره گفت: «در میان این توافق‌ها، من به اراده مشترک برای پاکسازی منطقه از وجود تروریست‌ها، به لزوم اجرای کامل مکانیسم‌های قانونی که همتای ایرانی من بسیار شفاف درباره آن صحبت کرد، اهمیت زیادی می‌دهم. در روزهای اول جنگ، زمانی که اولین اطلاعات واقعی در مورد حضور تروریست‌های مزدور در منطقه به ویژه در جنوب آرتساخ را دریافت کردیم، به همکارم اطلاع دادم. چون منطقه مرزی با ایران بود. با توجه به اینکه تروریست‌ها هیچ مرزی را به رسمیت نمی‌شناسند مخاطرات و تردیدهای جدی وجود داشت و ممکن بود تحرکاتی وجود داشته باشد. این مورد مورد قدردانی همکارم قرار گرفت و اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شد.»

داوتیان ادامه داد: «امروز نیز حقایق روشنی در مورد فعالیت تروریست‌ها در منطقه و منطقه‌ای که ذکر کردم  و لزوم مبارزه با این عناصر از طریق سازوکارهای حقوقی مشترک وجود دارد.»

یک مقام ارشد دیگر دولت ارمنستان نیز روز دوشنبه با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور دیدارکرد.

 «گنل سانوسیان» وزیر امور ارضی و  زیربنایی ارمنستان در ملاقات با سفیر ایران، روابط قابل اعتماد ایروان وتهران و همکار‌‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: «دو کشور دستور کار بزرگ در توسعه روابط دوجانبه دارند.»

سفیر ایران نیز با بیان اینکه همکاری خوبی با وزارت امور زیرساخت‌ ارمنستان وجود دارد، ابراز اطمینان کرد که این همکاری در آینده نیز ادامه خواهد داشت. وی گفت: «روابط عمیق تاریخی، فرهنگی بین ارمنستان و ایران به توسعه روابط دوجانبه در جهات مختلف کمک می‌کند.»

در این دیدارهمچنین تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت. سفیر ایران با اشاره به وضعیت منطقه و بیان اینکه استان «سیونیک» نیز برای ایران مهم است، گفت که به زودی دیدارهای متقابل هیات‌های مختلف  صورت می‌گیرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما