اقتصادی
آخرین خبر
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۰:۲۴:۱۱
استخراج بیت کوین در چین از سر گرفته شد
استخراج بیت کوین در چین از سر گرفته شد
پس از آنکه چین بیش از نیمی از ماینرهایش را یک شبه خاموش کرد، از روز جمعه استخراج بیت کوین در این کشور از سر گرفته شد.
آخرین خبر

به گزارش CNBC، از روز جمعه، داده‌های Blockchain.com نشان می‌دهد که این شبکه به طور کامل ضررهای خود را جبران کرده است و در طی پنج ماه حدود 113 درصد افزایش یافته است.
چین مدت‌ها قطب صنعت ماین بوده است، تخمین ها نشان می‌دهد که 65 تا 75 درصد استخراج بیت‌کوین در جهان در چین اتفاق افتاده است. اما پس از اینکه پکن استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال کشور را در ماه مه اخراج کرد، بیش از 50 درصد از هش بیت کوین از شبکه جهانی خارج شد.

کوین ژانگ از شرکت ارز دیجیتال Foundry که کمک کرد بیش از 400 میلیون دلار تجهیزات ماینینگ به آمریکای شمالی وارد شود، گفت: «بیت کوین در برابر دولت چین که در واقع استخراج بیت کوین را ممنوع کرده بود، مقاومت کرد. حرکت صعودی نرخ هش ریت بیت کوین می‌تواند نویدبخش افزایش قیمت محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان باشد که طی ماه گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

به گفته مهندس براندون آرواناقی، که اکنون شرکت Meow را اداره می کند: ممنوعیت چین یک سیگنال خرید واضح برای بیت کوین بود.

بازیابی سریع بیت کوین
وقتی بهار امسال نیمی از شبکه بیت کوین در چین خاموش شد، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که ماینرها در آمریکای شمالی روشن خواهند شد. همچنین پیش‌بینی‌های زیادی در مورد جدول زمانی برای بازگرداندن شبکه بیت کوین به بالاترین سطح قبلی‌اش انجام شد و هیچ کس فکر نمی کرد که این شبکه تا پایان سال دوباره بازگردد.

اگرچه همه‌گیری کرونا، بخش‌های بزرگی از اقتصاد را تعطیل کرد، اما پول محرک دولت آمریکا برای شرکت‌های ماین در ایالات متحده مفید بود.
چاپ پول در طول همه‌گیری به این معنی بود که سرمایه بیشتری باید وارد حوزه رمز ارزها شود و مشخص بود که مردم به دنبال جایی برای سرمایه گذاری پول نقد خود بودند.


داده های دانشگاه کمبریج نشان می دهد که ایالات متحده اکنون مقصد شماره یک استخراج کنندگان بیت کوین است و برای اولین بار چین را تحت الشعاع قرار داده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما