بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۰۹:۰۵:۵۰
اعزام مخفیانه مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی به قطر
اعزام مخفیانه مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی به قطر
پایگاه میدل‌ایست‌آی از اعزام مخفیانه مقام‌های نظامی رژیم موقت صهیونیستی به قطر به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی‌ها برای تغییرات ساختاری در سازمان تروریستی سنت‌کام خبر داده است.
فارس

گزارش‌های رسانه‌ای از اعزام مخفیانه گروهی از مقام‌های نظامی رژیم موقت صهیونیستی به قطر حکایت دارد.
پایگاه میدل‌ایست‌آی که به عنوان نخستین رسانه این خبر را به نقل از منابع مطلع گزارش داده نوشته اعزام نظامیان اسرائیلی بخشی از تغییراتی ساختاری است که به موجب آن ارتش اسرائیل به منطقه استحفاظی سازمان سنتکام اضافه شده است.
منابع مورد استناد میدل‌ایست‌آی گفته‌اند یکی از اماکنی که مقام‌های اسرائیلی از آن بازدید کرده‌اند پایگاه «العدید» است. العدید بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در منطقه غرب آسیا و مرکز تجمع نیروهای آمریکایی است.
رژیم صهیونیستی سال گذشته به منطقه فعالیت سازمان تروریستی سنت‌کام اضافه شد. سنت‌کام سال گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود «مسئولیت فرماندهی نیروهای آمریکایی در فلسطین اشغالی تحت فرماندهی این سازمان درآمده است.»
کارشناسان در آن زمان در توضیح درباره این بیانیه تصریح کردند سنت‌کام رسماً مسئولیت روابط نظامی ارتش آمریکا با اسرائیل را به عهده گرفته است و کنترل نظامیان آمریکایی در فلسطین اشغالی را از کنترل «ستاد فرماندهی اروپایی ایالات متحده» (EUCOM) خارج کرده است.
رسانه‌های صهیونیستی در توضیح درباره دلایل این تغییر گفته‌اند این اقدام روابط راهبردی میان آمریکا و اسرائیل را تقویت کرده و فرصت‌هایی برای تعمیق همکاری میان نیروهای ارتش اسرائیل و شریکان سنت‌کام در منطقه غرب آسیا فراهم می‌کند.
یک مقام از کشورهای حاشیه خلیج فارس که به شرط عدم افشای نام با میدل‌ایست‌آی گفت‌وگو کرده نگفته چه تعداد پرسنل اسرائیلی در حال حاضر در قطر هستند.
قطر و رژیم صهیونیستی با یکدیگر روابط رسمی ندارند، اما به عنوان متحدان کلیدی آمریکا در خصوص برخی موضوعات از جمله اشغالگری رژیم صهیونیستی با یکدیگر در تعامل هستند. یک مقام از یکی از کشورهای عربی به میدل‌ایست‌آی گفت: «بین آنها گفت‌وگو در جریان است و گفت‌وگوی خوبی هم هست.»
سازمان تروریستی سنت‌کام پاسخ میدل‌ایست‌آی به این سوال که آیا قرار است مقام‌های نظامی اسرائیل در پایگاه‌های آمریکا در قطر مستقر شوند را به ارتش رژیم صهیونیستی ارجاع داده است. ارتش رژیم صهیونیستی هم از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.
قطر به عنوان یک کشور کوچک با ۲.۸ میلیون نفر جمعیت روابط بسیار پیچیده‌ای با رژیم صهیونیستی داشته است. این کشور نخستین کشور در حاشیه خلیج فارس بود که روابط تجاری با صهیونیست‌ها برقرار کرد.
با این حال، دوحه از مدت‌ها پیش خودش را به عنوان یکی از طرفداران نهضت فلسطین معرفی کرده است. قطر روابط نزدیکی با جنبش مقاومت حماس دارد و با هماهنگی سازمان ملل متحد صدها میلیون دلار کمک به فلسطینی‌ها هم در کرانه باختری و هم غزه ارائه می‌دهد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما