بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۱:۴۵:۵۴
توکیو: روسیه را در ۳ حوزه تحریم می‌کنیم
توکیو: روسیه را در ۳ حوزه تحریم می‌کنیم
نخست‌وزیر ژاپن ضمن ابراز نگرانی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، گفت توکیو در سه حوزه، مسکو را تحریم می‌کند.
فارس

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن بامداد جمعه گفت کشورش به جمع دولت‌های تحریم‌کننده روسیه، در پی عملیات نظامی این کشور علیه اوکراین، می‌پیوندد.

کیشیدا با بیان اینکه حمله روسیه به اوکراین تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است، اظهار داشت: «ما بلافاصله روسیه را در ۳ حوزه شامل بخش مالی، تجهیزات نظامی و صادرات تحریم خواهیم کرد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی ادامه داد: «ما با اعضای گروه ۷ در مورد برنامه‌های آتی تحریم‌ها علیه شرکت‌های انرژی روسیه هماهنگی خواهیم کرد.  دولت من می‌خواهد پیام‌های روشنی مبنی بر امتناع قاطع خود از تغییر وضع موجود با تسول به زور، ارسال کند».

نخست‌وزیر ژاپن اضافه کرد: «تجاوزاتی که در اوکراین رخ می‌دهد نقض قوانین و میثاق‌های بین‌المللی است، بنابراین ما آن را کاملا محکوم می‌کنیم. تجاوز روسیه به اوکراین باعث نگرانی آسیا و جامعه بین‌المللی به طور یکسان است».

«شونیچی سوزوکی» وزیر دارایی ژاپن نیز اعلام کرد: «ما دارایی‌های برخی بانک‌های روسیه را در چارچوب تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو مسدود خواهیم کرد».

به نوشته رویترز، سوزوکی در ادامه توضیح داد: «دولت در حال بررسی راه‌های موثر برای مقابله با افزایش قیمت نفت است».

صبح پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز بامداد جمعه با اعلام فرمان بسیج عمومی در سراسر این کشور، از کمک نکردن کشورهای غربی به کی‌یف در مقابله با عملیات نظامی روسیه انتقاد کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما