سیاسی
آرمان ملی
۱۴۰۱/۰۸/۱۹ ۲۳:۲۲:۳۱
انتقاد امام‌جمعه اصفهان از «عمامه پرانی»
انتقاد امام‌جمعه اصفهان از «عمامه پرانی»
محمد تقی رهبر گفت:‌ اینکه روحانیون در عرصه‌های ممتاز حاکمیت هستند،‌ دلیلی نمی‌شود مردم فکر کنند، همه تقصیرها گردن روحانیت است و همه روحانیون در رفاه کامل و بی‌دغدغه هستند.
آرمان ملی

محمد تقی‌رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با «آرمان‌‌امروز» با گفتن اینکه «مردم به روحانیت نق می‌زنند» ادامه داد: مردم ما مردمانی با ادب هستند و نباید تر و خشک را باهم سوزاند      .

اینکه مردم به روحانیت نق می‌زنند، محصول فشارهایی است که در زندگی تحمل می‌کنند. به‌هرحال مشکلاتی نظیر بیکاری، گرانی و به‌ویژه بالا رفتن سن‌ازدواج جامعه را عصبی و پریشان کرده است. با این‌حال باید گفت، اینکه کسی بخواهد عمامه از سر یک‌آخوند بردارد، نه‌ در شان مسلمانان است و نه در شان یک فردی که ایرانی است. توصیه من به مردم چیزی جز این نمی‌تواند که با توجه به «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ‌» صبر کنند تا خدای ناکرده مرتکب خطایی نشوند که خودشان هم ناراحت شوند.

عضو جامعه‌روحانیت همچنین تصریح کرد: اعتبار روحانیت به این است که به کش‌مکش‌های سیاسی بی‌توجهی کند و خودش را درگیر مسائل جناحی سیاسی نکند. البته این نافی این نیست که نقد و نظری درباره تحرکات و اتفاقات نداشته باشند، چرا که روحانیون می‌توانند مثل سایر اقشار مختلف دغدغه‌های‌شان را بازگو کنند و راه‌کار نشان بدهند.

 محمد تقی رهبر در پایان گفت:‌ اینکه روحانیون در عرصه‌‌های ممتاز حاکمیت هستند،‌ دلیلی نمی‌شود مردم فکر کنند، همه تقصیرها گردن روحانیت است و همه روحانیون در رفاه کامل و بی‌دغدغه هستند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما