سیاسی
فردانیوز
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۱:۲۲:۰۰
روحاني به مجمع مي‌رود؟
روحاني به مجمع مي‌رود؟
به نظر مي‌رسد که حاميان روحاني بعد از استعفاي آملي لاريجاني از شوراي نگهبان، اميدوار شده‌اند که او از مجمع هم برود و جاي خود را به ريس جمهور پيشين بدهد!
فردانیوز

بيشتر از يک ماه از پايان دولت روحاني گذشته و هنوز هم درباره آينده سياسي او حرف و حديث‌هايي مطرح است. برخي هشتک محاکمه روحاني مي‌زنند و برخي هم تصور مي‌کنند که او وارد دوره حاشيه‌نشيني شده است.

نکته قابل توجه اينکه حسن روحاني در دوران رياست جمهوري خود خاصه در چهار سال دوم رويکردي داشت که به گمان اصلاح‌طلبان تلاش براي تضمين آينده سياسي او به شمار مي‌رفت. همان رويه‌اي که نامش را چرخش روحاني گذاشتند. حالا اما دولت تدبير و اميد از پاستور رفته و تکليف روحاني هم معلوم نيست! 
 
در اين بين اما برخي خبر از رفتن روحاني به مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌دهند. مثلا غلامعلي رجايي، از چهره‌هاي سياسي نزديک به مرحوم هاشمي با تاکيد بر اينکه «روحاني حذف شدني نيست» به اينا مي‌گويد: «اين آدم سابقه ۴۰ سال خدمت در نظام دارد. معتقدم وي حيات سياسي‌اش را در مجمع ادامه خواهد داد».

اينکه رجايي خبر دقيقي درباره سمت بعدي روحاني دارد يا نظرات شخصي خود را مي‌گويد بعدتر معلوم خواهد شد اما نکته قابل توجه اين است که آيا حضور در مجمع تشخيص مصلحت نظام روحاني و حاميان او را راضي خواهد کرد؟ شايد هم روحاني و حاميانش اميدوار هستند که در پي استعفاي آملي لاريجاني از شوراي نگهبان، او از مجمع هم برود و جاي خود را به روحاني بدهد!

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما