اجتماعی
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۱۸:۲۳:۱۷
امسال در استان خراسان خاموشی نداریم
امسال در استان خراسان خاموشی نداریم
از سال گذشته و در دولت سیزدهم بر اساس هماهنگی بین وزارت نیرو، صمت و کشاورزی توافقی مبنی بر اعمال محدودیت و مدیریت شکل گرفت؛ برنامه شرکت برق استان قطعی کامل نیست؛ امسال خاموشی نداریم.

محمودی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در نشست خبری مدیران عامل صنعت برق خراسان با موضوع "گذر از اوج بار تابستان" در حضور جمعی از خبرنگاران گفت: از سال گذشته و در دولت سیزدهم بر اساس هماهنگی بین وزارت نیرو، وزارت صمت و جهاد کشاورزی توافقی مبنی بر اعمال محدودیت و مدیریت شکل گرفت؛ برنامهشرکت برق استان قطعی کامل برق نیست؛ امسال خاموشی نداریم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به اینکهطبق توافق با صنایع مقرر شد محدودیت توزیع برق توسط صنایع استان مدیریت شود به طوریکه نه تولیدات صنعتی متوقف شود و نه شرکت برق افزایش بار را متحمل؛ بر این باور هستیم این مدیریت و محدودیت درست میتوانیم از این اوج بار عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان افزود: خاموشی‌ها در سال ۱۴۰۰  شاید به دلیل بی‌برنامگیهایی اتفاق افتاد با این حال افتخار ما این است که کشور ایران حدود ۳۰ سال است در صنعت برق "بلک اوت" نشده است؛ یعنی کل سیستم برق قطع نشده و در شرایط پایدار به سر میبریم.
وی گفت: با ورود به فصل تابستان حجم بار سرمایشی به یکباره نزدیک به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و ۳۰ هزار مگاوات بر بار حجم مصرفی اضافه می‌شود، در حالی که ظرفیت عملی در کشور  ۶۲ هزار مگاوات بوده و باید مصرف برق خانگی، کشاورزی، صنعتی و غیره به‌خوبی مدیریت شود تا در روزهای گرم سال با مشکل قطع برق مواجه نشویم.
وی گفت: حال صنعت برق ناخوش نیست و برق ما توانمند است و فقط باید روی بهینه‌سازی مصرف کار شود، ما ظرفیت‌های جدیدی در صنعت برق ایجاد کردیم و با تاکید و پیگیری وزیر نیرو بدون نصب نیروگاه، از طریق ظرفیت‌های مجازی و پنهان برق تامین می‌کنیم.
او ادامه داد: در شرکت برق منطقه ای خراسان  ظرفیت نیروگاه در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی حدود ۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه های منصوبه است که ۴ هزار مگاوات آن در استان خراسان رضوی و ۲ نیروگاه در استان خراسان جنوبی و شمالی است ۱۳ هزار کیلومتر خطوط انتقال خط توزیع وجود دارد؛ بیش از حدود ۲۵۰ پُست انتقال فوق توزیع داریم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: زمانی تراز تولید و مصرف در برق منطقه ای و  استان خراسان مثبت بود اما الان ظرفیت منصوبه تراز منفی دارد و از شبکه برق کشور برق دریافت و نیاز استان را تامین می‌کنیم؛  ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های سه استان خراسان است که بخشی راه اندازی شده است . برق منطقه‌ای استان در مشهد و حومه بیش از ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد پروژه‌های باز دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما