سیاسی
عصر ایران
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۰:۱۳:۳۶
نکته پزشکيان درباره افزايش واردات واکسن در دولت رئيسي
نکته پزشکيان درباره افزايش واردات واکسن در دولت رئيسي
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت در دولت قبل اگر جرات دارد در اين رابطه حرف بزند و روشنگري کند. امکان ندارد بدون سفارش بتوانيم جنس وارد کنيم حتي اگر پول دستمان باشد.
عصر ایران

مسعود پزشکيان در مورد واردات واکسن کرونا گفت: اين بي‌انصافي است که بگوييم اين واکسن‌ها ظرف مدت دو هفته تامين شده است، ما اگر بخواهيم سفارش بدهيم، شرکت‌هاي سازنده سفارش ما را بپذيرند و شروع به توليد کنند و بعد بخواهيم وارد کنيم حداقل پنج تا شش ماه زمان مي‌برد.
 
  عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي  اظهار کرد: قراردادهاي خريد واکسن در زمان آقاي روحاني بسته شده و پول‌ها داده شده بود. معاون غذا و داروي وزارت بهداشت در دولت قبل اگر جرات دارد در اين رابطه حرف بزند و روشنگري کند. امکان ندارد بدون سفارش بتوانيم جنس وارد کنيم حتي اگر پول دست‌مان باشد.
 
   وي ادامه داد: دولت قبل پول را داده بود سفارش‌ها را هم انجام داده بود حالا ممکن است مشکلات گمرکي و حمل و نقل بوده است و دولت فعلي آنها را حل کرده است و الان وارد مي‌شود، اما کالا و سفارشات از قبل وجود داشته است و اين دولت واکسني سفارش نداده است. اگر اين سفارش را داشتند اعلام کنند اينها قبلا سفارش نشده بود ما اينها را سفارش داديم و توليد انجام شده است.
 
   وزير بهداشت در دولت اصلاحات تاکيد کرد: اينکه مي‌گويند فلان کارخانه شروع به افزايش سفارشات کرده است، حرف کارشناسي نيست چراکه بايد کارخانه‌اي ايجاد شود، بعد تحقيقات انجام شود و پول محققان پرداخت شود و بعد از اين مرحله بحث توليد است و بستر و زيرساخت تمامي اين مراحل در دولت قبل انجام شد و حالا مرحله توليد است. الان آقايان  مي‌گويند ما گفته‌ايم شبانه روز کار کنند، چه بستر توليد واکسن داخل و چه خريد واکسن از خارج در دولت قبل کارهايش انجام شده بود، هماهنگي‌هايي هم انجام داده اند ولي ما به دليل مسايل سياسي براي واردات مقداري دير جنبيديم.
 
   نايب رييس مجلس پيشين در مورد دلايل سياسي واردات واکسن گفت: اين را بايد از کساني پرسيد که در جريان بودند من که در جريان نبودم و فقط مي‌توانم حدس بزنم. بالاخره روندي که وجود داشت روند هماهنگي براي حل مشکل نبود.
 
   دکتر پزشکيان با انتقاد از  تاخير در روند کنترل بيماري و واکسيناسيون، تاکيد کرد: بايد همان روز اول در قم حکومت نظامي اعلام مي‌کردند و بعد که از قم پخش شد يک‌ماه کل کشور را قرنطينه مي‌کردند اما اين کارها را انجام ندادند. يوهان در چين 250 ميليون نفر جمعيت داشت. کل جمعيت را قرنطينه کردند، اما شل‌کن سفت‌کن‌هاي ما براي مقابله با کرونا زياد بود تا جايي که الان آمار مرگ و مير را روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر اعلام مي‌کنند و انگار نه انگار که آدم‌ها مي‌ميرند.
 
  وي ادامه داد: البته آمار واقعي مرگ و‌مير روزانه در اثر ابتلا به بيماري کرونا در کشور بالاتر از ۱۵۰۰ نفر است. اگر دو درصد مرگ و مير در تعداد کساني که مبتلا مي‌شوند وجود داشته باشد با ۴۰هزار مبتلا روزانه بين ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر جان‌شان را از دست مي‌دهند آن هم اگر درست درمان و مراقبت کنيم.
 
   نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي در مورد وعده‌هاي مسؤولان در اين باره که تا اواخر دي و اوايل بهمن روند واکسيناسيون در کشور پايان مي‌يابد، گفت: با اين واکسن‌هايي که وارد مي‌کنند حتي زودتر از بهمن هم مي‌توانند واکسيناسيون عمومي را انجام دهند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما