بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۱۴:۲۴:۱۵
آلمان: رفتار بلاروس در قبال اتحادیه اروپا غیر انسانی است
آلمان: رفتار بلاروس در قبال اتحادیه اروپا غیر انسانی است
نانسی فایسر، وزیر کشور جدید آلمان درخصوص تنش‌ها در مرز اتحادیه اروپا و بلاروس گفت که مینسک باید استاندارد‌های قانونی را رعایت کند.
باشگاه خبرنگاران جوان

به گزارش رویترز، نانسی فایسر، وزیر کشور آلمان امروز (پنجشنبه) در جریان دیدار با همتایانش در اتحادیه اروپا گفت که استاندارد‌های قانونی در خصوص رفتار با مهاجران باید در مرز اتحادیه اروپا با بلاروس رعایت شود.
فایسر هنگام ورود به بروکسل به خبرنگاران گفت: «رفتار لوکاشنکو (رئیس جمهور بلاروس) در قبال اتحادیه اروپا رسوایی آور و غیرانسانی است. مهم است که استاندارد‌های قانونی در مرز رعایت شود. به همین دلیل من از استقرار آژانس مرزی و گارد ساحلی اروپا (Frontex) در مناطق مرزی استقبال می‌کنم. استقرار آژانس مرزی و گارد ساحلی اروپا به اندازه استقرار سازمان‌های امدادی در منطقه اهمیت دارد.»
گفتنی است که الکساندر لوکاشنکو در تاریخ ۹ اوت سال ۲۰۲۰ برای ششمین بار به عنوان رئیس جمهور بلاروس انتخاب شد که این امر موجی از اعتراضات را برانگیخت. کشور‌های غربی مدعی غیرقانونیبودن این انتخابات شدند و به اتهام نقض حقوق بشر، تحریم‌هایی را علیه بلاروس وضع کردند.
در ادامه و با افزایش تعداد پناهجویانی که از مرز بلاروس وارد اتحادیه اروپا شدند، این اتحادیه مینسک را به تسهیل و تشویق ورود پناهجویان به حریم اتحادیه اروپا متهم و دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه بلاروس وضع کرد.
لوکاشنکو نیز غرب را به دخالت در امور داخلی کشور خود متهم کرده است و می‌گوید ناآرامی‌ها از سوی آمریکا هدایت می‌شوند. او همچنین اتهامات مبنی بر تشویق خروج پناهجویان از بلاروس را رد کرده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما