اجتماعی
همشهری
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۳:۳۴:۳۳
متهم به قتل وحید مرادی در آخرین جلسه دادگاهش چه گفت؟
متهم به قتل وحید مرادی در آخرین جلسه دادگاهش چه گفت؟
مرد زندانی که به اتهام قتل وحید مرادی از اشرار معروف برای سومین مرتبه در دادگاه کیفری محاکمه می‌شد، با وجود اعترافات قبلی، دست داشتن در این قتل را انکار کرد.
همشهری

اواخر اردیبهشت ماه سال۹۷ وحید مرادی از افراد سابقه دار، چند روز پس از آزاد شدن از زندان در مهمانی یکی از دوستانش در ولنجک شرکت کرده بود اما با او درگیر شد و وی را به قتل رساند.

او بعد از قتل فرار و تلاش کرد با عبور از مرز به ترکیه بگریزد اما دستگیر شد. وحید از اشرار معروف و در اینستاگرام چهره شناخته شده‌ای بود. رسیدگی به پرونده قتلی که او مرتکب شده بود ادامه داشت تا اینکه ۲ماه بعد او در جریان درگیری دسته جمعی در زندان رجایی شهر به قتل رسید.

تحقیقات انجام شده نشان داد با وجود اینکه چندین نفر در درگیری حضور داشتند اما یکی از آنها به نام سعید، عامل اصلی قتل وحید است. بررسی سوابق این زندانی نشان می‌داد او پیش از این نیز مرتکب قتل شده اما توانسته بود رضایت اولیای دم را جلب کند.

او همچنین در یک سرقت مسلحانه در لاهیجان نیز شرکت داشت. در این شرایط او ۲مرتبه در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و هر دو بار به قصاص محکوم شد اما این ۲ حکم در دیوان عالی کشور نقض شد تا پرونده برای سومین مرتبه به دادگاه برگردد.
در سومین دور از رسیدگی به پرونده قتل وحید مرادی که دیروز برگزار شد ابتدا پدر، مادر، فرزند و همسر (به‌عنوان ولی دم قهری فرزند)‌ او خواستار قصاص قاتل شدند. سپس نوبت به متهم رسید تا از خود دفاع کند.

او با وجود اعترافاتش در دادسرا، دست داشتن در قتل را انکار کرد و گفت: روز حادثه من را تازه از سوئیت آورده بودند. حمام کردم و وارد سالن شدم. من از درگیری بی‌خبر بودم که یک مرتبه دیدم وحید و دوستانش وارد و با بقیه زندانیان درگیر شدند.

متهم در ادامه گفت: قبول دارم که من هم در درگیری شرکت کردم اما قبول ندارم که من او را کشته‌ام. در دعوا افراد زیادی بودند که ممکن است آنها قاتل باشند.

به‌دنبال اظهارات متهم هیأت قضایی با اخذ آخرین دفاع از او برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما