بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۱۱:۴۸:۰۸
حماس خطاب به صهیونیست‌ها: با آتش بازی می‌کنید
حماس خطاب به صهیونیست‌ها: با آتش بازی می‌کنید
یک مقام حماس تأکید کرد صهیونیست‌ها با آتش بازی می‌کنند چراکه گروه‌های مقاومت، سد محکمی برای دفاع از اسیران و احقاق حقوقشان هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان

مسؤول دفتر اسرا و شهدای جنبش حماس امروز (دوشنبه) تأکید کرد  شانه خالی کردن اداره زندان‌های صهیونیست از توافق با اسیران فلسطینی، بازی با آتش است؛ چرا که این اداره به دنبال پایمال کردن حقوق اسیران ما است.

به گزارش شبکه خبری قدس، «زاهر جبارین» در این باره گفت: اسیران فلسطینی مانع پایمال شدن حق خود شده و موفق شدند اسرائیل را وادار کنند که خواسته آن‌ها را بپذیرد. فلسطینی‌ها در حال نبرد همیشگی با اسرائیل هستند که این کار برای بیرون راندن اسرائیلی‌ها از سرزمین فلسطین و آزادی اسیران فلسطینی روی میدهد.

این مقام حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در پی سوء استفاده از شرایط کنونی است تا پیش از انتخابات پارلمانی این رژیم بتواند به اهداف سیاسی در عرصه داخلی برسد، خاطر نشان کرد، گروه‌های مقاومت، سد محکمی برای دفاع از اسیران و احقاق حقوقشان هستند.

جبارین در پایان گفت: ما اجازه نخواهیم داد که جنگ تنها در زندان‌ها و علیه اسرای فلسطینی صورت گیرد، همچنین هیچ خط قرمزی در استفاده از ابزار مبارزاتی برای کمک به اسرای خود نداریم.

شایان ذکر است «خلیل العواوده» اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر بیش از ۱۶۰ روز در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده و شرایط جسمانی ناپایداری دارد.

«دلال العواوده» همسر «خلیل العواوده» پیش از این از وخامت حال این اسیر فلسطینی خبر داد و گفت: «خلیل العواوده ضعف شدید و تقریباً کم بینایی دارد. وزن اسیر فلسطینی کمتر از ۳۵ کیلوگرم است و بیم جان او وجود دارد. او حتی قادر به تکلم و حرکت نیست. حدود ۸ ماه است که از ملاقات با خلیل منع شده‌ایم.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما