سیاسی
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۲:۴۵:۰۱
دستور رئیس جمهور برای سر و سامان دادن سیل‌زدگان در استان های جنوبی کشور
دستور رئیس جمهور برای سر و سامان دادن سیل‌زدگان در استان های جنوبی کشور
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به موضوع سیل در استان‌های جنوبی کشور گفت: در این سیل اراضی کشاورزی دچار خسارت شده اند و ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان برای جبران خسارت ضرورت دارد و وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را از نزدیک پیگیری کند.
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

رئیسی در جلسه هیئت دولت همچنین امداد رسانی سریع به آسیب دیدگان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه دولت با تمام ظرفیت به میدان آمده است و ضروری است بلافاصله پس از امداد رسانی اولیه، وضعیت مردم سروسامان داده شود تا دچار مشکل نشوند. رئیسی با تاکید بر توجه به حوزه آبخیزداری گفت: راهکار برون رفت از خطرات ناشی از سیل تقویت حوزه آبخیزداری است و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

رئیس جمهور لزوم مراقبت از گرفتاری در منیت و خود برتربینی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بعضا افراد چاپلوس با نسبت دادن فضایل بی حساب و کتاب فرد را دچار توهم، برتر بودن می‌کنند لذا انسان باید همواره مراقب باشد که دچار این آفت نشود همچنان که شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی با همه بزرگی، ادعایی نداشت.

آیت الله رئیسی در ادامه با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق و بهنگام اظهارداشت: مجموعه اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید فعال بوده و با حوزه سخنگویی و شورای اطلاع‌رسانی دولت هماهنگ باشند و مواضع سازمان و دولت را برای مردم تبیین کرده و توضیح دهند و در مقابل، انتقادات و نظرات مردم را انتقال داده و پل ارتباطی بین دولت و مردم باشند.

رئیس جمهور گفت: مردم در کنار اعتماد به دولت انتظار دارند گزارش عملکردها و اقدامات انجام شده دستگاه‌ها به آنها ارائه شود و در این زمینه روابط عمومی‌ها و صدا و سیما نقش مهمی برعهده دارند.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه دولت از طرح انتقادها و دغدغه‌های مردم استقبال می‌کند و آنرا در اصلاح و پیشرفت امور موثر می‌داند، اظهارداشت: در کنار ضعف و ابهاماتی که در فضای رسانه ای و یا در عرصه افکار عمومی مطرح می‌شود، دستگاه مربوطه باید پاسخ مناسبی به اینگونه ابهامات و سوالات ارائه دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت ، سیر نزولی تورم و سفرهای استانی از جمله نقاط قوت دولت است اما متاسفانه بدلیل عدم اطلاع رسانی دقیق و بهنگام، برخی‌ها تلاش می‌کنند، ‌اینگونه موارد را بعنوان نقاط ضعف مطرح کرده و در اذهان عمومی به نوع دیگری جلوه دهند لذا لازم است در کنار تبیین و تشریح اقدامات و عملکردها، در بیان مطالب بویژه اعداد و آمار اقتصادی دقت شود که متقن و حساب شده باشد تا اعتماد مردم خدشه دار نشود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما