سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۰:۰۲:۵۱
گزارش گاردين درباره جزئيات ديدار وزير خارجه انگليس با اميرعبداللهيان در نيويورک
گزارش گاردين درباره جزئيات ديدار وزير خارجه انگليس با اميرعبداللهيان در نيويورک
وزير امور خارجه انگليس قرار است در مجمع عمومي سازمان ملل با همتاي ايراني اش ديدار کرده و موضوع آزادي زندانيان انگليسي، از جمله نازنين زاغري را با او مطرح کند.
ایسنا

روزنامه اينديپندنت گزارش داد که ليز تراس وزير امور خارجه جديد انگليس که براي شرکت در مجمع عمومي سازمان ملل راهي نيويورک شده است، ديداري با حسين امير عبداللهيان وزير امور خارجه ايران خواهد داشت که در آن، خواستار آزادي هر چه سريع تر تبعه هاي انگليسي بازداشت شده در ايران، از جمله نازنين زاغري خواهد شد. 
همچنين روزنامه گاردين در گزارشي در اين باره نوشت: تراس پيش از اين ديدار که اولين ديدار در سطح وزراي خارجه دو کشور پس از سال ۲۰۱۸ خواهد بود، بيان کرد که از همتاي ايراني اش خواهد خواست، «از آزادي سريع و دائمي تمامي تبعه هاي انگليسي که به ادعاي وي به طور غيرقانوني در ايران بازداشت شده اند، اطمينان يابد و همکاري با ما را در راستاي ترميم روابط  از هم گسيخته مان شروع کند». 
اين روزنامه در ادامه مدعي شد: برخي منابع مطلع روز يکشنبه به گاردين گفتند که توافقي پيچيده و چند مليتي براي اطمينان يافتن از آزادي حداقل سه زنداني انگليسي، اخيرا در سال جاري به خاطر آزادي برخي زندانيان آمريکايي منحل شد. ظاهرا اين توافق شامل انتقال ۴۰۰ ميليون يورو به ايران از طريق يک حساب بانکي سوييسي مي شد که مربوط به بدهي معوقه انگليس به ايران در سال هاي پيش از انقلاب اسلامي بود.
به نوشته گاردين، تراس همچنين هشدار داد که تاخيرهاي ادامه دار در بازگشت دولت جديد ايران به مذاکرات احياي توافق هسته اي در وين، به معناي  «فضاي کمتر براي ديپلماسي» است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما