اقتصادی
صداوسیما
۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۱:۲۵:۴۷
۹۰ میلیون هکتار در انتظار آبخیزداری
۹۰ میلیون هکتار در انتظار آبخیزداری
وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ۱۳۵ میلیون هکتار برای آبخیزداری تاکنون در ۳۵ میلیون حوزه کار آبخیزداری انجام شده است.
صداوسیما



ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از راه‌های مقابله با سیل توسعه آبخیزداری است، اما روند فعلی جوابگو نیست باید این روند تسریع شود و تا دو هفته آینده طرح جامع بری آبخیزداری ارائه می شود. 
وزیر جهاد کشاورزی افزود: ۱۳۵ میلیون هکتار حوزه برای آبخیزداری داریم که ۳۵ میلیون هکتار تاکنون آبخیزداری انجام شده و ۹۰ میلیون هکتار از این طرح باقی مانده است.
وی افزود: در حال حاضر در سال یک و نیم میلیون هکتار آبخیزداری انجام می‌شود که روند کندی است و با این روند بیش از ۴۵ سال طول می‌کشد تا حوزه‌های در انتظار آبخیزداری کامل شود.
­ساداتی نژاد تاکید کرد: باید مقیاس را تغییر دهیم و بتوانیم در سال ۱۰ میلیون هکتار آبخیزداری کنیم و طی ۱۰ سال کار آبخیزداری را به پایان برسانیم و به یک نتیجه قابل قبول برسیم.
وی با تاکید بر همگرایی دستگاه‌ها در اجرای آبخیزداری گفت: علاوه بر همگرایی دستگاه‌ها در امر آبخیز باید در راستای مردمی سازی آبخیزداری هم حرکت کنیم.
در جلسه هیئت دولت مطرح شد: دستور رئیس جمهور برای تهیه لایحه جامع آبخیزداری
رئیس‌جمهور موضوع آبخیزداری را امری مهم در پیشگیری و کاهش تخریب‌های ناشی از سیل دانست و وزارت جهادکشاورزی را ملزم کرد با همکاری دیگر بخش‌ها لایحه‌ای جامع در این خصوص تدوین کنند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت تسریع در بازسازی سازه‌های آسیب‌دیده از سیل و همچنین جبران خسارت‌های وارده به مردم را مورد تأکید قرار داد و پرداخت تسهیلات به کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده، خرید تضمینی دام از دامداران خسارت‌دیده و امهال زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی به آن‌ها را از جمله اقدامات حمایتی از خسارت‌دیدگان سیل برشمرد.

رئیسی موضوع آبخیزداری را نیز امری مهم در پیشگیری و کاهش تخریب‌های ناشی از سیل و هدایت سیلاب‌ها به مسیر سازندگی دانست و وزارت جهادکشاورزی را ملزم کرد با همکاری دیگر بخش‌ها لایحه‌ای جامع در این خصوص تدوین کنند.

وی تاکید کرد که در این لایحه نقش مردم به طور ویژه دیده شده و همچنین برنامه‌ای دقیق و کاربردی برای آبخیزداری ۹۰ میلیون هکتار اراضی کشور در نظر گرفته شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما