بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۱۲:۲۶:۲۲
دونالد ترامپ شهادت دختر خود را رد کرد
دونالد ترامپ شهادت دختر خود را رد کرد
در ادامه بررسی های کمیته تحقیق شورش ۶ ژانویه و پس از پخش کلیپی کوتاه از سخنان ایوانکا ترامپ در خصوص عدم بروز تقلب در نتیجه انتخابات، دونالد ترامپ شهادت وی را رد کرد.
ایرنا

به نقل از تارنمای روزنامه نیویورک پست، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا دیروز جمعه شهادت دخترش «ایوانکا ترامپ» را در کمیته منتخب مجلس نمایندگان که شورش ۶ ژانویه را مورد بررسی قرار می دهد، رد کرد.

ترامپ در پلتفرم رسانه اجتماعی خود موسوم به "تروث سوشال" (Truth Social) نوشت: ایوانکا ترامپ در بررسی یا مطالعه نتایج انتخابات دخالتی نداشت. به نظر من ایوانکا فقط سعی می کرد به «بیل بار» و موقعیت او به عنوان دادستان کل احترام بگذارد.

این پست تنها چند ساعت پس از آن منتشر شد که «لیز چنی» عضو کمیته تحقیق و بررسی شورش ۶ ژانویه بخش کوچکی از شهادت ایوانکا ترامپ را برای قانونگذاران و عموم مردمی که جلسه استماع را تماشا می کردند پخش کرد.

چنی گفت: «بسیاری از کارمندان ترامپ در کاخ سفید هم متوجه شده بودند که شواهد موجود، ادعاهای رئیس جمهوری را تایید نمی کند. این دختر رئیس‌جمهور است که درباره اظهارات بیل بار مبنی بر اینکه وزارت دادگستری هیچ تقلبی برای لغو نتیجه انتخابات ندیده است، اظهار نظر می‌کند.

در این کلیپ نشان داده می شود که مصاحبه‌کنندگان از ایوانکا ترامپ می‌پرسند که اظهارات بار چگونه  دیدگاه وی را در مورد انتخابات تحت الشعاع قرار می دهد. دختر ترامپ هم در پاسخ گفت: «این سخنان روی نظر من تاثیر گذاشت. من به دادستان کل احترام می گذارم، بنابراین حرف های او را می پذیرم».

انتظار می‌رود در هفته‌های آینده، کلیپ‌های دیگری از شهادت ایوانکا ترامپ در سایر جلسات کمیته منتشر شود.

بار در دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) گفت که وزارت دادگستری «تقلب را در مقیاسی ندیده که بتواند بر نتیجه متفاوتی در انتخابات تأثیر بگذارد. در ماه مارس سال جاری (اسفند ۱۴۰۰) نیز دادستان کل پیشین فاش کرد که ترامپ از این نتیجه خشمگین است و اظهارات وی را مزخرف دانسته و بار را هم بزدل خوانده است.

ترامپ دیروز جمعه دست از انتقاد از بار برنداشت و وی را "ضعیف و ترسو" خواند.

ترامپ نوشت: «بیل بار یک دادستان کل ضعیف و ترسو بود که همیشه از سوی دموکرات‌ها به بازی گرفته و تهدید می‌شد و از استیضاح شدن می‌ترسید».

تکاپوی ترامپ و اصرارش بر بروز تقلب در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در حالی است که روز گذشته «بنی تامپسون» رئیس کمیته بررسی شورش ۶ ژانویه با توجه به شواهد موجود، ترامپ را به تلاش برای کودتا متهم کرد. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما