سیاسی
تسنیم
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۴:۰۰:۳۹
بازدید رئیس جمهور از منطقه مرزی ایران و ترکمنستان
بازدید رئیس جمهور از منطقه مرزی ایران و ترکمنستان
رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای امروز خود در شانزدهمین سفر استانی به استان گلستان به منطقه مرزی اینچه برون رفت تا به صورت میدانی از وضعیت این منطقه مرزی بازدید کند.
تسنیم

وجود راه آهن سراسری ایران، ترکمنستان، قزاقستان در این منطقه سبب شده تا مرز اینچه برون به عنوان دروازه ورودی ایران به آسیای میانه لقب بگیرد. ضمن اینکه پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای فرصت خوبی را برای توسعه تجارت خارجی از این استان فراهم کرده است.

تکمیل زیرساخت های لجستیکی راه آهن اینچه برون یکی دیگر از موضوعات مهم در جریان سفر یکروزه هیئت دولت به استان گلستان است که وزیر راه و شهرسازی در این باره گفته 650 میلیارد تومان برای تکمیل فاز نخست این پروژه نیاز است.

رستم قاسمی در این باره گفت: مرز اینچه برون در سال‌های اخیر رونق خوبی یافت به گونه ای که امسال رکورد بخش‌های ترانزیت، صادرات و واردات از آن شکسته شد.

قاسمی ادامه داد: ترانزیت، یکی از منابع درآمدی مهم کشور است که علاوه بر مسائل مالی در موضوعات سیاسی و امنیتی هم تاثیرگذاری فراوانی دارد.
   
وی افزود: توسعه مسیر ریلی و افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه نویدی برای آبادانی و توسعه کسب و کارها است که به این جهت مرکز لجستیک اینچه برون در دستور کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در توافقات بین شرکت راه آهن کشور با کشور قزاقستان تبادلات ما در این مسیر رو به افزایش خواهد بود و در این راستا افزایش بار موجب توسعه منطقه می‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما