بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۰۸:۳۶:۵۴
حادثه برای جنگنده اف ۳۵ حین فرود روی ناو «وینسون»
حادثه برای جنگنده اف ۳۵ حین فرود روی ناو «وینسون»
نیروی دریایی آمریکا می‌گوید یک فروند جنگنده اف-۳۵ حین فرود روی ناو هواپیمابر این کشور که در دریای جنوبی چین مستقر شده، دچار حادثه گردیده و هفت ملوان مجروح شدند.
فارس

رسانه‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه از وقوع حادثه‌ای برای یک فروند جنگنده «اف-۳۵» حین فرود روی ناو هواپیمابر «کارل وینسون» خبر دادند.

وبگاه خبری «مؤسسه دریایی» آمریکا به نقل از نیروی دریایی این کشور گزارش داد، که یک جنگنده ضربتی اف-۳۵ لایتنینگ شامگاه دوشنبه در زمان فرود روی باند ناو وینسون که در دریای جنوبی چین مستقر شده، دچار حادثه شده است.

این هواپیما که به جوخه «کریر ایر وینگ ۲» تعلق دارد، در حال انجام عملیات پرواز معمولی در دریای  جنوبی چین بود که این حادثه رخ داد. بر اساس بیانیه نیروی دریایی، خلبان هواپیما پیش از حادثه خارج شده (ایجکت) و در وضعیت پایداری قرار دارد.

بر این اساس، هفت ملوان آمریکایی نیز زخمی شدند که سه نفر از آنها به یک مرکز پزشکی در مانیل، پایتخت فیلیپین فرستاده شدند. این سه ملوان اکنون در وضعیت پایداری هستند. چهار ملوان دیگر نیز در ناو وینسون تحت مداوا قرار گرفتند.

به نوشته این وبگاه خبری، نحوه حادثه از جمله علت آن در دست بررسی است و نیروی دریایی آمریکا جزئیات بیشتری در مورد وضعیت این جنگنده ارائه نکرد.

پیش از این، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود دو فروند ناو هواپیمابر با شناورهای همراه خود وارد دریای جنوبی چین شده‌اند تا آنچه که «مقابله با نفوذ شرورانه» به‌عنوان مأموریت آنها گفته شده را انجام دهند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما