اقتصادی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۱:۲۵:۵۰
صحبت های دو وزیر از هزینه رفت و برگشت جام جهانی
صحبت های دو وزیر از هزینه رفت و برگشت جام جهانی
وزیر راه و شهرسازی از انجام توافق برای اینکه بلیط رفت و برگشت به قطر کمتر از۱۵ میلیون تومان باشد، خبر داد. از طرف دیگر وزیر ورزش و جوانان از هزینه پرواز رفت و برگشت به جام جهانی قطر گفت: با رایزنی های انجام شده، هزینه بلیت رفت و برگشت به این رویداد ورزشی ۱۱ میلیون تومان است.
ایسنا

سید محمد سجادی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی های انجام شده برای سفر ارزان قیمت به قطر در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: هزینه پرواز رفت به قطر ۱۵ میلیون تومان بود که با توجه به سفر راه و شهرسازی به دوحهه و رایزنی با مسئولان این کشور؛ این هزینه به حدود ۵ میلیون تومان کاهش یافت و بنابراین هزینه پرواز هوایی رفت و برگشت به این کشور ۱۱ میلیون تومان برآورد می شود.
وی درباره بلیت‌های ارزان قیمت افزود: درباره بلیت‌های ارزان اعداد و ارقام مختلفی صحبت کرده بودند که براساس آخرین سفر وزیر راه و معاون فنی بنده به قطر و تفاهم‌های ایجاد شده گزارش شد یکی از شرکت‌های هوایی فعال در این رقابت‌ها پیشنهاد سفر ارزانتری یعنی حدود ۵ میلیون تومان را داد.
به گزارش ایرنا، بیست‌ودومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ در قطر برگزار شود. این نخستین بار است که جام جهانی فوتبال در پاییز برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات قرار است تیم ملی ایران با تیم‌های ملی انگلستان، آمریکا و ولز به ترتیب در تاریخ‌های ۳۰ آبان، چهارم و هشتم آذرماه بازی داشته باشد.

به گزارش ایسنا ، رستم قاسمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: آخر هفته قبل سفر به قطر داشتم. یکی از موضوعات مورد بحث پروازهای ایران به جام جهانی بود و تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد.
وی ادامه داد: پک۹۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی را مردم نخرند. توافق کردیم بلیط رفت و برگشت به قطر کمتر از۱۵ میلیون تومان باشد.

قاسمی همچنین افزود: ایرانیان می توانند به کیش بروند و در هتل های آنجا اقامت کنند و یکی دو هواپیما بین کیش و دوحه گذاشته‌ایم و ایرانیان می‌توانند بازی‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند و به کیش‌ برگردند و استراحت کنند و فردا دوباره به دوحه بروند. البته توافق کردیم که اکثر فرودگاه‌های کشور به قطر پرواز داشته باشند و مردم بعد از تماشای بازی به کشور برگردند. این فرصت خوبی و ارزانی برای مردم فراهم شده است.به زودی بلیت با قیمت های ارزان به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: هزینه در قطر به خاطر جام جهانی زیاد است و هر هواپیما برای پرواز به قطر باید هزینه‌های زیادی پرداخت کند، ولی ما توافق کردیم برای هواپیماهایی که این مدت به قطر پرواز می‌کنند، هزینه‌ای پرداخت نکنند و همین تصمیم می تواند موجب کاهش قیمت بلیط شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما