بین الملل
ایرنا
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۲:۴۵:۰۶
اذعان پنتاگون به قدرت انصارالله
اذعان پنتاگون به قدرت انصارالله
«جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اذعان به قدرت تهاجمی انصارالله یمن ، گفت که آنها ۴۰۰ حمله انجام داده اند و پایگاه نظامی الظفره که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند هم ۲ بار هدف قرار گرفته است .
ایرنا

سخنگوی پنتاگون در گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیوین الحره ،با اعلام اینکه ایالات متحده تهدید انصارالله را جدی می گیرد، از آنها خواست تا حملات خود را متوقف کنند.

او اما اشاره ای به دهها حمله روزانه ائتلاف سعودی به مراکز غیر نظامی و تاسیسات زیربنایی یمن نکرد.

سخنگوی وزرات دفاع آمریکا (پنتاگون) که کشورش یکی از شرکای اصلی عربستان در تجاوز نظامی ۶ ساله به یمن محسوب می شود در عین حال اذعان کرد که بهترین راه برای حل مسئله یمن، سیاسی است .

کربی گفت که کشورش از قبل «گام‌هایی برای بهبود حفاظت در برابر حملات فرامرزی حوثی‌ها» به عربستان و امارات برداشته است.

وی افزود که انصارالله تاکنون ۴۰۰ حمله انجام داده است و دو بار پایگاه «الظفره» در امارات جایی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند را هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا اطلاع داده که ناوشکن «یو اس اس کول» و یک اسکادران از جت های جنگنده پیشرفته F-۲۲ برای همکاری در کنار نیروی هوایی امارات اعزام شده اند.

کربی با بیان اینکه در دیگر توانایی‌های دفاعی از جمله سامانه های ضد هوایی و ضد موشکی نیز همکاری و هماهنگی‌های لازم با امارات برقرار است، افزود که ایالات متحده تعهد و مشارکت خود با کشورهای منطقه خلیج فارس را جدی می‌گیرد.

وی بدون اشاره به جنایت سعودی ها و ائتلاف تحت رهبری عربستان در حمله به یمن و کشتار مردم فقیر و بی پناه این کشور توسط اتئلاف عربی – غربی در اظهاراتی بی پایه و بدون مدرک مدعی شد که مردم عربستان و امارات با سیستم‌های تسلیحاتی که ایران در اختیار حوثی ها قرار داده  مورد حمله قرار می گیرند.

کربی ادعا کرد که ما به یقین نگران نقش ایران در تامین سلاح برای حملات حوثی ها هستیم و معتقدیم که بهترین راهکار حل مشکل یمن سیاسی است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی پنتاگون در گفت و گو با شبکه عرب زبان «الحره» اظهار کرد که کشته شدن القرشی در عملیات نظامیان آمریکایی در سوریه منجر به تضعیف بیشتر داعش خواهد شد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که اسناد نظامی آمریکا که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده، نشان می دهد که سرکرده جدید گروه تروریستی داعش در گذشته با دستگاههای اطلاعاتی آمریکا همکاری داشته است.

در اسناد نظامی آمریکا که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده، آمده است: «امیر محمد سعید عبدالرحمن المولی» مشهور به «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید گروه داعش در دوره بازداشت خود در زندان «بوکا» در جنوب عراق که در سال ۲۰۰۸ میلادی تحت مدیریت آمریکا قرار داشت، با مقامات آمریکایی همکاری کرده و اطلاعاتی محرمانه را درباره عناصر همکار خود ارایه کرده است.

وی ادامه داد که القرشی با انجام عملیات خارجی و هدف قرار دادن منافع آمریکا و غرب به دنبال بازسازی تشکیلات داعش بود و کشته شدنش به سود همگان است.

کربی با بیان اینکه داعش همچنان یک سازمان و مجموعه خطرناک خواهد بود، گفت که عملیات هلاکت رهبر داعش تنها توسط نیروهای آمریکایی اجرا شد. 

وی در باره مشارکت و نقش دیگر کشورها و طرف های خارجی در عملیات از پا درآوردن رهبر داعش اظهار نظر نکرد.

بر خلاف صحبت های این مقام آمریکایی  «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، کشته شدن «عبدالله قرشی» سرکرده داعش را حاصل تلاش نیروهای عراقی دانست.

الکاظمی در یادداشتی که روز جمعه در صفحه توئیتری خود نوشت، گفت : کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در ادامه تلاش‌های عظیم نیروهای امنیتی عراق در همه اشکال آن انجام شد.

سخنگوی پنتاگون افزود که رهبر معدوم داعش به شدت  دنبال افزایش و تغییر توان این گروه، انجام عملیات خارجی و حمله به اهداف غرب از جمله ایالات متحده بود و از میان بردن او برای همه سودمند بود اما با این وجود داعش همچنان خطرناک است.

وی تاکید کرد که این عملیات به طور قطع داعش را تضعیف می کند اما به معنای پایان کار این سازمان نخواهد بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما