اجتماعی
ایران
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۴:۱۶:۴۶
تعلیق پزشک پس از مرگ 3 مادر باردار
تعلیق پزشک پس از مرگ 3 مادر باردار
همزمان با مرگ 3 مادر باردار در یکی از بیمارستان‌های شهر ازنا، دادستان، فرماندار و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواهان رسیدگی فوری به این ماجرا شدند.
ایران

سه‌شنبه شب یک مادر باردار 22 ساله برای زایمان به بیمارستانی در ازنا مراجعه کرد اما در حین سزارین جان خود را از دست داد که این امر واکنش افکار عمومی، رسانه‌ها و همچنین برخی از مسئولان استان از جمله معاون دانشگاه علوم پزشکی و همچنین یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت. همچنین دانشگاه علوم پزشکی نیز از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی موضوع و برخورد با خاطیان خبر داد.

حشمت‌الله بهمنی فرماندار ازنا در این رابطه با اشاره به مرگ مادر ازنایی حین عمل سزارین اظهار داشت: در یک سال گذشته به گفته مسئولان شبکه بهداشت شهرستان، این سومین مادر بارداری است که بر اثر کوتاهی، قصور تیم پزشکی و پزشک معالج در بیمارستان امام علی(ع) شهرستان ازنا فوت می‌کند.

وی عنوان کرد: این مادر به‌علت کوتاهی، عدم هماهنگی و نداشتن تجهیزات کافی توسط پزشک معالج، فوت کرده است. بلافاصله به‌دنبال این خبر ناگوار، شورای تأمین شهرستان تشکیل شد و خواستار و پیگیر ممنوع الکار شدن پزشک مربوطه شد، خوشبختانه این پزشک ممنوع الکار شد، نکات و پیگیری‌های لازم در خصوص بررسی و پیگرد مقصرین و عواملی که در فوت این مادران باردار نقش داشته‌اند در حال انجام است.

بهمنی تصریح کرد: دادستان شهرستان نیز به این ماجرا ورود پیدا کرده، پرونده مفتوح شده و خانواده‌های متوفیان هم شکایت خود را به دادسرای ازنا تقدیم کرده‌اند.
بنابراین گزارش، یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و وزیر بهداشت با این موارد برخورد کنند. به‌طور حتم باید دادستانی، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ورود پیدا کنند و با این افراد برخورد داشته باشند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما