سیاسی
تسنیم
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۲:۱۰:۱۴
سخنگوی دولت: ۲۰ فروردین سند جامع توسعه صنعت هسته‌ای رونمایی می‌شود
سخنگوی دولت: ۲۰ فروردین سند جامع توسعه صنعت هسته‌ای رونمایی می‌شود
سخنگوی دولت با اشاره به فرارسیدن ۲۰ فروردین سالروز فناوری هسته‌ای گفت: ان‌شاالله در مراسم امسال با حضور رئیس‌جمهور از سند جامع توسعه صنعت هسته‌ای رونمایی می‌شود.
تسنیم

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نخستین نشست خبری خود در سال 1401 گفت: آغاز سال جاری مقام معظم رهبری یک امید دیگری به دولتمردان و مردم ایجاد کردند، هم نگاه ایشان به عملکرد دولت و امید ایشان به تحقق شعار سال امیدآفرین و راهگشای حل مسائل خواهد بود. در راستای تحقق سال دولت اقداماتی را سریعا در دستورکار قرار داد.

وی افزود: در همان روزهای ابتدایی سال، تهیه و تصویب آیین نامه دانش بنیان در حوزه کشاورزی به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی در دستورکار هیئت دولت قرار گرفت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: جلسات فوق العاده‌ای تشکیل شد و در جلسه اخیر به تصویب هیئت وزیران رسید. همزمان بسته جامعی برای توسعه اشتغال  تهیه شده و پس از نهایی شدن به زودی اعلام می‌شود.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه جلسات هیئت دولت در نوروز هم برگزار شد به جز یک جلسه که همزمان با تحویل سال بود هیچ جلسه‌ای تعطیلی نداشت، اظهار داشت: جلسات ستاد تنظیم بازار به‌صورت منظم و مستمر برگزار شد. بازدیدهای میدانی رئیس‌جمهور محترم و وزرا انجام شد. سفر استانی به خراسان هم برگزار شد. از مجموعه چند ده پروژه افتتاح شده یک نمونه کارخانه گوگرد سرخس بود که با استفاده از صددرصد تجهیزات داخلی با محوریت بخش خصوصی و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال‌زایی 150 نفره در سرخس ایجاد می‌کند.

وی در ادامه به تشریح آمار سفرهای نوروزی خبر داد و اضافه کرد: با مدیریت مناسب نسبت به بحران کرونا شاهد افزایش سفرهای نوروزی بودیم.

بیش از 50 میلیون نفر اقامت شبانه ثبت شده که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش یافت. برای اولین بار شهر تهران جز 10 شهر گردشگرپذیر قرار گرفت که حاصل برنامه‌ریزی بود.

سخنگوی‌ دولت گفت: بیش از 52 میلیون تردد خودرو بین جاده‌ای صورت گرفت که افزایش 41 درصدی داشت. تردد هوایی هم رشد 41 درصدی و تردد ریلی هم رشد 47 درصدی داشت.26 درصد نسبت به سال گذشته شاهد کاهش فوتی‌های تصادفات جاده‌ای بودیم و امیدواریم این میزان به صفر برسد.

بهادری‌جهرمی با اشاره به فرارسیدن 20 فروردین سالروز فناوری هسته‌ای گفت: ان‌شاالله در مراسم امسال با حضور رئیس‌جمهور از سند جامع توسعه صنعت هسته‌ای رونمایی می‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما