اقتصادی
فارس
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۱۳:۴۸:۴۲
قفسه‌ های خالی سوپرمارکت‌های آمریکا
قفسه‌ های خالی سوپرمارکت‌های آمریکا
افزایش تقاضا برای مواد غذایی از یک سو در کنار افزایش هزینه‌های حمل و نقل و نبود کارگر کافی باعث شده تا قفسه‌های سوپرمارکت‌ها در سراسر آمریکا از مواد غذایی خالی شود.
فارس


بالا رفتن تقاضا برای مواد غذایی و افزایش هزینه حمل و نقل از یک سو در کنار کمبود کارگر ناشی از امیکرون در آمریکا باعث شده تا شاهد کمبود جدی در سوپرمارکت‌های این کشور باشیم.
نبود کارگر باعث شده تا شرکت‌های تولید مواد غذایی با مشکل کمبود نیرو مواجه شده و این مسأله عرضه را به میزان قابل توجهی پایین آورده است.
گفته می‌شود هزینه حمل و نقل مواد غذایی در ساحل غربی آمریکا سه برابر شده و شای مایرز، مدیرعامل شرکت اوی‌هی که در زمینه تولید پیاز، هندوانه و مارچوبه در دو ایالت آیداهو و اورگان فعال است، می‌گوید: مجبور شده عرضه پیاز را تا زمانی که قیمت حمل و نقل پایین بیاید متوقف کند.
مایرز تاکید کرده که طی سه هفته گذشته از یک طرف کمبود راننده کامیون و از سوی دیگر طوفان‌هایی که باعث مسدود شدن راه‌ها شده، اخلال جدی در حوزه حمل و نقل ایجاد کرده و باعث شده تا کرایه‌ها به خصوص برای حمل میوه و صیفی‌جات چند برابر شود.

وی می‌گوید: ما به طور معمول میوه‌های خود را از شرق آمریکا به غرب آمریکا منتقل می‌کنیم. قبلا کرایه حمل 7 هزار دلار بود اما حالا باید 18 تا 22 هزار دلار پول بدهیم.

دیگر شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی هم می‌گویند که یا با مشکل در توزیع و حمل و نقل مواجه هستند و یا اینکه تعدادی از کارگرانشان به اومیکرون مبتلا شده و با مشکل در تامین نیروی کار مواجه هستند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما