بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۰۹:۴۸:۲۸
راهکار‌های پیامکی پسر ترامپ برای براندازی فرآیند انتخابات در آمریکا
راهکار‌های پیامکی پسر ترامپ برای براندازی فرآیند انتخابات در آمریکا
گزارش پیامک پسر ترامپ درباره راه‌های براندازی فرآیند کالج انتخاباتی و تداوم ریاست پدرش در کمیته حمله به کنگره بررسی می‌شود.
باشگاه خبرنگاران جوان

سی ان ان به نقل از یک گزارش که به کنگره این کشور ارایه شده گفت: «پسر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامکی به مارک مدوز، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید دو روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، راه‌های حفظ پدرش در قدرت را به او خاطرنشان کرده بود.»

این پیامک از سوی دونالد ترامپ جونیور، فرزند ارشد ترامپ در روز ۵ نوامبر ۲۰۲۰ ارسال شده بود در حالی که هنوز آرای چند ایالت آمریکا در حال شمارش بود.

سی ان ان گزارش داد: «او در این پیامک ایده‌هایی را برای براندازی فرآیند کالج انتخاباتی و اطمینان از تداوم ریاست جمهوری ترامپ برای یک دوره دیگر ارایه کرده بود.»

پسر ترامپ در این پیامک گفته بود: «کنترل عملیاتی در دست ماست. ما راه‌های متعددی داریم که می‌توانیم همه آن‌ها را کنترل کنیم. در صورت شکست این برنامه ها، کنگره می‌تواند برای انتصاب مجدد ترامپ در روز ششم ژانویه رای گیری کند.»

او سپس کلیات برنامه‌ای را شامل ثبت دادخواست و بازشماری آرا در ایالت‌های آونگی و نیز ارایه فهرست‌های بدیل «انتخاب گران ترامپ» عنوان می‌کند.

این گزارش به کمیته مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده که مسئول تحقیق درباره حمله سال ۲۰۲۰ به ساختمان کنگره است.

پیش‌تر از این هفته گذشته اعلام شده بود «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور سابق آمریکا، قصد دارد برای ارائه شهادت و انجام مصاحبه‌ای به کمیته تحقیقات حمله به کنگره آمریکا در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۰ برود.

ایوانکا ترامپ یکی از مقامات کاخ سفید بود که در زمان حمله به کنگره آمریکا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۰، بیشترین دسترسی را به دونالد ترامپ داشت و به احتمال زیاد اطلاعات گسترده‌ای از فعالیت‌های کاخ سفید درباره حمله به کنگره را دارد، از همین رو او یکی از اولین افراد نزدیک به ترامپ است که با این کمیته همکاری کرد.

کمیته تحقیقات کنگره ماه گذشته با دسترسی به شماره تلفن اریک ترامپ و کیمبرلی گیلفویل، همسر او اعلام کرد که قصد دارد مکالمات این دو نفر در روز‌های منتهی به حمله به ساختمان کنگره را بررسی کند این دو نقش کلیدی در کارزا‌های انتخاباتی و ادعا‌های دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات داشتند و اطلاعات جدیدی درباره سایر اطرافیان پدرش دارند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما