بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۶/۳۱ ۰۹:۱۵:۳۸
آمار حیرت انگیز از شمار افراد بی سواد در چهارمین شهر پرجمعیت آمریکا
آمار حیرت انگیز از شمار افراد بی سواد در چهارمین شهر پرجمعیت آمریکا
یک سوم افراد بزرگسال در شهر هیوستون ایالت تگزاس آمریکا بی سواد هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان

به نقل از‌ای بی سی، یک سوم افراد بزرگسال در هیوستون، چهارمین شهر پرجمعیت آمریکا بی سواد هستند. شهر هیوستون پرجمعیت‌ترین شهر ایالت تگزاس، دو میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت دارد.

کارشناسان یکی از علل اصلی بالا بودن افراد بی سواد در هیوستون را والدینی می‌دانند که بی سواد هستند و نمی‌توانند به فرزندانشان در دوره تحصیل کمک کنند تا موفق باشند. علت دیگر این معضل نبود نظام آموزش ابتدایی درست و عدم دسترسی اکثر مردم طبقه متوسط و پایین جامعه به ویژه جوامع رنگین پوست آمریکا به مراکز آموزشی است.

اگر کودکان با یک سال تاخیر وارد مراکز آموزش ابتدایی بشوند، از نظر تحصیلات، به شدت از دانش آموزان هم سن و سال خود عقب می‌مانند. همین مسئله باعث می‌شود تا آن‌ها به تدریج ناامید بشوند. بعلاوه، کسی به تحصیل و آینده کودکان رنگین پوست به ویژه فرزندان خانواده‌های فقیر اهمیتی نمی‌دهد.

یک شهروند بی سواد هیوستون می‌گوید: فقط و فقط به علت بی سواد بودن، در یک جلسه دادگاه به اشتباه و به علت نفهمیدن مفهوم جملات و عبارات حقوقی قاضی جلسه، برگه‌ای را امضا و به جرمی اعتراف کرده است که به خاطر آن ناخواسته دو ماه زندانی شده است.

وی افزود: قاضی دادگاه چندین بار یک جمله را از من پرسید و وقتی من گفتم منظور شما چیست، گفت اگر می‌خواهی به خانه برگردی زیر این برگه را امضا کن. من هم نادانسته امضا کردم غافل از اینکه زندانی خواهم شد.

یکی از مقامات آموزشی هیوستون نیز می‌گوید: بی سوادی مردم به این خاطر نیست که آن‌ها تنبل هستند، یا نمی‌خواهند سر کار بروند، یا اینکه آن‌ها سرکش هستند؛ بلکه این مسئله بدان علت است که ما به شکل سیستماتیک بسیاری از مردم را فراموش کرده ایم و به فکرشان نیستیم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما