بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۹:۲۵:۵۴
ولادیمیر پوتین بیمار است؟
ولادیمیر پوتین بیمار است؟
با اوج گرفتن حدس و گمان‌ها درباره بیماری احتمالی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، یک تارنمای تحلیلی سعی کرده است نمایی از گمانه‌های مختلف ارائه دهد.
ایرنا

تارنمای مفسر (the interpreter) تحلیلی در خصوص شایعات و گمانه زنی ها درباره بیماری رئیس جمهوری روسیه منتشر کرده است.

بنا به نظر نویسنده این مقاله، زمزمه های پیرامون وضع ظاهری و جسمی پوتین دو منبع دارد. نخستین مورد تغییر ظاهری چشمگیر پوتین است. تا همین اواخر یعنی پنج سال پیش، چهره‌ وی لاغر و سرخ‌رنگ بود. اما عکس‌های امسال او داستان متفاوتی را روایت می‌کنند: چهره پوتین اکنون به طرز عجیبی پف کرده است. رهبر روسیه و وزیر دفاع وی، سرگئی شویگو روز اول اردیبهشت با یکدیگر دیدار کردند. اغلب فیلم ها و تصاویر منتشر شده از این دیدار، پوتین را نشان می دهد که در کنار میزی ایستاده و در تلاشی آشکار برای ایستادن است.

برخی بر این باورند که دگرگونی فیزیکی پوتین نتیجه استفاده بیش از حد او از فیلرها یا بوتاکس است که شاید از دوستش سیلویو برلوسکونی الهام گرفته شده باشد. برخی دیگر معتقدند که این روند عادی پیری مردی است که اکنون ۷۰ سال دارد. اما بدون شک بلندترین صداها متعلق به کسانی است که معتقدند پوتین بشدت بیمار است.

طبق گزارشی اختصاصی در نیوزویک، سازمان اطلاعات آمریکا به این نتیجه رسیده است که پوتین در ماه فروردین به دلیل "سرطان پیشرفته" تحت درمان قرار گرفته است. ظاهراً سلامت او موضوع بحث داغی در داخل دولت بایدن است. پزشکان مشاور بایدن معتقدند که پوتین به بیماری پارکینسون مبتلا است. یک افسر ناشناس سازمان FSB مدعی شده است که پوتین به سرطان کبد تهاجمی مبتلا شده و تنها سه سال از زندگی اش باقی مانده است. در همین حال، کریلو بودانوف رئیس اطلاعات دفاعی اوکراین، همه این گمانه ها را تجمیع کرده و ادعا می کند که پوتین در واقع چندین بیماری جدی دارد.

برخی منابع غربی ادعا می کنند که تصمیم پوتین برای حمله، خود نشانه ای از بیماری بود. در حقیقت، قضاوت قاطعانه در مورد سلامت پوتین غیرممکن است، زیرا اطلاعات چندانی از کرملین درز نمی کند.

در هر حال غالب کارشناسان سیاسی معتقدند؛ پذیرش موقت این فرضیه مبنی بر اینکه پوتین واقعاً بیمار است به غرب کمک می کند تا برای طنین سیاسی که مرگ او در روسیه ایجاد خواهد کرد، آماده شود. در واقع سلامت پوتین عامل مهمی در چگونگی پیشبرد بحران اوکراین است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما