بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۵:۳۷:۲۱
استقرار ناوگان زیردریایی هسته‌ای انگلیس در آب‌های استرالیا
استقرار ناوگان زیردریایی هسته‌ای انگلیس در آب‌های استرالیا
روزنامه دیلی‌میل چاپ لندن نوشت: انگلیس قصد دارد تا یک ناوگان از زیردریایی‌های هسته‌ای خود را برای مهار نفوذ چین به استرالیا اعزام کند.
ایرنا

 

روزنامه دیلی‌میل تصریح کرد: تونی راداکین، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس قرار است هفته آینده برای شرکت در یک کنفرانس دریانوردی به سیدنی سفر کند و درباره استقرار ناوگانی از زیردریایی‌های هسته‌ای این کشور در آب‌های سرزمینی استرالیا با مقامات این کشور مذاکره‌کند.
این روزنامه غربی، استقرار ناوگان زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس در استرالیا را بخشی از توافق‌نامه امنیتی اخیر بین استرالیا، آمریکا و انگلیس عنوان کرد.
زیردریایی‌های انگلیس قرار است تا سال ۲۰۲۴، برای گشت‌زنی دریایی، در ساحل غربی استرالیا در شهر پرث مستقر شوند. این زیردریایی‌ها به صورت مشترک توسط خدمه انگلیسی و استرالیایی مدیریت خواهند شد.
پیمان امنیتی بین انگلیس، آمریکا و استرالیا در سپتامبر ۲۰۲۱ امضا شد و براساس آن، قرار است حداقل هشت زیردریایی هسته‌ای در اختیار کانبرا قرار داده شود.
روسیه و چین درباره امضای این توافقنامه امنیتی ابراز نگرانی‌کرده و هشدار داده‌اند که این پیمان می‌تواند به اضمحلال نظام عدم اشاعه هسته‌ای بیانجامد. ‌

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما