ورزشی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۳:۵۰:۰۸
ورزشگاه ملک عبدالله آماده استقبال از ایران؛به دنبال شکستن طلسم ۱۱ ساله
ورزشگاه ملک عبدالله آماده استقبال از ایران؛به دنبال شکستن طلسم ۱۱ ساله
تیم ملی فوتبال ایران در سه دیدار اخیر خود در شهر امان، پایتخت اردن به بردی نرسیده و آخرین پیروزی در مسابقات غرب آسیای سال ۲۰۱۰ ثبت شد.
ایرنا

پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر کشور اردن با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر میزبان بازی ششم تیم ملی فوتبال ایران در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود. جایی که شاگردان دراگان اسکوچیچ باید به مصاف سوریه بروند.

ایران در حالی به مصاف سوریه خواهد رفت که بارها در شهر امان به میدان رفته و بازی امشب (سه شنبه) بیست و یکمین مصاف خواهد بود. در ۲۰ مسابقه قبلی ۱۱ برد، پنج مساوی و چهار باخت حاصل شده است. ۲۷ گل به ثمر رساندیم و ۱۴ بار نیز دروازه‌مان گشوده شده است.

مسابقات غرب آسیای سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰(۱۳ بازی)، مقدماتی جام ملت‌های آسیای سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱(۲ بازی)، دیدار دوستانه(۲ بازی)، جام الجی‌(۲ بازی) و مقدماتی جام جهانی(یک بازی) مسابقاتی بوده که پیش از این تیم ملی انجام داده و حالا دومین پیکار در راه جام جهانی در این شهر به انجام می‌رسد.

ایران ۲بار با هدایت جلال طالبی در سال ۲۰۰۰ و در چارچوب مسابقات غرب آسیا به مصاف سوریه رفت و هر ۲ مرتبه با نتیجه مشابه یک بر صفر و با گل‌های علی کریمی و سهراب بختیاری‌زاده حریف خود را از پیش رو برداشت. باید دید در سومین مسابقه پس از حدود ۲۱ سال چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد و آیا ایران به رکورد ۱۰۰ درصدی خود مقابل عقاب‌ها ادامه می‌دهد یا خیر.

علی کریمی با چهار گل زده، بهترین گلزن ایران در این شهر است. وحید هاشمیان، علی سامره، سهراب بختیاری‌زاده، فرهاد مجیدی، یحیی گل‌محمدی، علیرضا واحدی نیکبخت، علی دایی، شیث رضایی، مهدی رجب‌زاده، میلاد میداوودی، حسین بادامکی، هاشم بیک‌زاده، هادی عقیلی، مهرداد اولادی، آندو تیموریان، جلال حسینی، محمد غلامی و احمد نوراللهی دیگر گلزنان ایران هستند که حداقل یک و حداکثر سه گل به ثمر رسانده‌اند. در این بین احمد نوراللهی این فرصت را دارد تا آمارش را بهبود ببخشد.

ایران در سه بازی آخر خود در این شهر به برتری نرسیده است. باخت ۲ بر یک مقابل کویت در مسابقات غرب آسیای سال ۲۰۱۰، تساوی بدون گل با اردن و در نهایت شکست ۲ بر یک مقابل عراق در دور دوم انتخابی جام جهانی با هدایت مارک ویلموتس نتایجی بوده که تیم ملی به ثبت رسانده و آخرین پیروزی به برتری ۲ بر یک مقابل عراق در رقابت‌های غرب آسیای سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد. حدودا ۱۱ سال پیش ملی‌پوشان در شهر امان به پیروزی رسیدند و باید دوباره این کار را انجام دهند.

بازی سوریه و ایران در استادیوم ملک عبدالله ثانی به انجام می‌رسد. ورزشگاهی چند منظوره که گنجایشی ۱۳ هزار نفری دارد و در سال ۱۹۹۸ ساخته و افتتاح شد. سوریه در ۲ بازی قبلی خود در این مرحله و در این ورزشگاه به ترتیب مقابل امارات به تساوی یک بر یک رضایت داد و در ادامه با نتیجه سه بر ۲ مغلوب لبنان شد

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما