ورزشی
دانا
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۱۱:۲۵:۳۰
سیاست وزیر ورزش درباره نیمکت تیم ملی
سیاست وزیر ورزش درباره نیمکت تیم ملی
وزیر ورزش با یک نگاه حرفه ای اعلام کرده در حوزه تصمیمات فنی نظیر انتخاب سرمربی ابدا در کار تخصصی فدراسیون ها دخالت نمی کند و آن را تمام و کمال به فدراسیون فوتبال واگذار می کند.
دانا

وضعیت دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی کماکان با ابهام و تردید روبروست. اتفاقی که از بدو حضور این مربی کروات روی نیمکت تیم ملی وجود داشته و حتی صعود زودهنگام و مقتدرانه به جام جهانی نیز نتوانسته به این حرف و حدیث ها پایان دهد.
نکته عجیب تر اینکه فدراسیون فوتبال به عنوان متولی تیم ملی هنوز نتوانسته حکم محکم و قاطعی در این رابطه داده و با موضع گیری قاطع و حمایت از سرمربی تیم ملی به تمامی شایعات خط بطلان بکشد.
در میان انفعال فدراسیون فوتبال و تردیدها و شایعاتی که روز به روز پررنگ تر می شود افکار عمومی و فوتبالدوستان چشم به وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش کشور دوخته اند تا موضع دستگاه تصمیم ساز ورزش و شخص وزیر ورزش و جوانان در این زمینه تکلیف را روشن کند. در همین زمینه حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان طی روزهای اخیر در واکنش به پرسش رسانه ها در این رابطه پاسخی هوشمندانه داشت و گفت: «در خصوص مربی تیم ملی فوتبال، ما قاطعانه از تصمیات فدراسیون حمایت می کنیم. فعلا تصمیم فدراسیون حمایت از سرمربی تیم ملی است. البته اینها تصمیم فدراسیون و کادر فنی است که من برای‌شان آرزوی موفقیت دارم. حمایت از فدراسیون مبنای کار قرار گرفته و برای تحقق اهداف توسعه‌ای کنار تیم ملی هستیم و حمایت همه‌جانبه از تیم ملی و فدراسیون می‌کنیم تا تیم را روانه جام جهانی کنیم و بازی خوب و باکیفیتی داشته باشیم.»
واکنش صریح وزیر ورزش و موضع گیری منطقی او اتفاقی بود که پیش از این نمونه آن را کمتر در سابقه وزارت ورزش و وزاری قبلی به ویژه وزیر دولت دوازدهم سراغ داشتیم. اهالی ورزش هنوز از یاد نبرده اند که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش دولت قبلی چگونه با دستور شفاهی و کتبی به رئیس بی کفایت فدراسیون فوتبال وقت دستور داد تا برای جذب سرمربی تیم ملی و جانشین کارلوس کی روش اقدام به جذب سرمربی از کانال انجمن فرهنگی ایران و هلند کنند! تصمیمی که شیادی چون مارک ویلموتس را به ایران قالب کرد تا با یک قرارداد ویلموتس چای کاسب بلژیکی و دلالان برای فوتبال ایران کیسه دوخته و پول بادآورده ای را از بیت المال به جیب بزنند و البته چشم طمع به گرفتن چند برابر آن را داشته باشند. پرونده ای که هنوز مفتوح است و سرنوشت آن مشخص نیست. تصمیمی که تبعات ویرانگر و زیانباری برای فوتبال ایران به همراه داشت و عجیب تر اینکه مداحان بادمجان دورقاب چین آقای وزیر در آن مقطع رسانه های منتسب به وزارت ورزش اعتقاد داشتند که تصمیم سلطانی فر بهترین تصمیم تاریخ ورزش ایران بوده!
برخلاف این رویه، وزیر ورزش دولت سیزدهم در کمال آرامش، منطق و نگاه حرفه ای حمایت تمام قد و همه جانبه خود را از تیم ملی فوتبال اعلام کرده و تاکید نموده که در حوزه تصمیمات فنی نظیر انتخاب سرمربی ابدا در کار تخصصی فدراسیون ها دخالت نمی کند و آن را تمام و کمال به فدراسیون فوتبال واگذار می کند. یک تصمیم اصولی و منطقی که از یک چهره ورزشی چون حمید سجادی انتظار می رفت. وزیر ورزش تصمیمات فنی و تخصصی را در حیطه اختیارات فدراسیون های ورزشی می داند و برای خود در این زمینه حق مداخله قائل نیست.   
با این تاکید، تکلیف حالا کاملا مشخص است. توپ به زمین فدراسیون فوتبال افتاده و آنها در این زمینه مسئولیت کامل دارند و باید تصمیم گیری کنند. تصمیمی که تبعات آن تمام و کمال متوجه فدراسیون فوتبال خواهد بود و آنها در قبال هر گونه تصمیم خود در آینده به خصوص پس از جام جهانی باید پاسخگو باشند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما