بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۰۹/۱۷ ۱۰:۱۳:۵۶
ناوالنی در زندان خیاط شد
ناوالنی در زندان خیاط شد
الکسی ناوالنی، سیاستمدار منتقد روسی گفت که وی در زندان به یک کارگاه "خیاطی" ملحق شده است و در آن‌جا مشغول به خیاطی شده است؛ ناوالنی به شوخی گفت که این حرکت نگرش او را نسبت به "فمنیست‌ها" تغییر داده است.
ایسنا

به نقل از خبر گزاری رویترز، ناوالنی ۴۵ ساله در اینستاگرام گفت که مقامات زندان، زندانیان را ملزم به کار می‌کنند و به آن‌ها انتخاب‌های مختلفی از جمله آشپزی، پخت و پز و خیاطی می‌دهند.

ناوالنی گفت که وی آن چیزی را که مدیریت زندان "زن خیاط" (seamstress) می‌نامد، انتخاب کرده است؛ گرچه که خود واژه به لحاظ دستور زبانی مخصوص "زنان" است و تنها برای این جنسیت به‌کار برده می‌شود.

او در پست خود به شوخی گفت که این کلمه در زبان روسی باید حالت "مذکر" داشته باشد. ناوالنی در گذشته افرادی را که درخواست اسم‌های مونث جدید مثل «blogerka» برای وبلاگ‌نویس زن کرده بودند، مسخره کرده بود؛ حال وی براساس تجربی کنونی خود با آن افراد ابراز همدردی می‌کند.

وی گفت: جامعه، من رسما درخواست اسمی مذکر برای واژه "زن خیاط" دارم.

ناوالنی، برجسته‌ترین منتقد داخلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در ماه مارس در یک اردوگاه زندانی در شرق مسکو به دلیل نقض آزادی مشروط مربوط به اتهاماتی که به گفته وی برای خنثی کردن جاه‌طلبی‌های سیاسی او ساخته شده، محکومیت "دوسال و نیمه‌ای" خود را آغاز کرد.

آخرین پست اینستاگرامی او درست روزی منتشر شد که قرار بود پوتین با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نشستی مجازی داشته باشد. آمریکا در ماه مارس تحریم‌هایی را مبنی بر مسمومیت الکسی ناوالنی علیه روسیه وضع کرد که از طرفی مسکو چنین چیزی را تکذیب کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما