ورزشی
خبرآنلاین
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۱۱:۳۲:۵۳
مهمترين وعده‌هاي حميد سجادي چه بود؟
مهمترين وعده‌هاي حميد سجادي چه بود؟
حميد سجادي وزير ورزش دولت سيزدهم از همان روز جلسه راي اعتمادش از مجلس شوراي اسلامي، وعده‌هايي داد که در ادامه به آن مي پردازيم.
خبرآنلاین

سيد حميد سجادي با کسب ۱۶۳ راي موافق و ۱۰۷ راي مخالف و ۱۳ راي ممتنع توانست از مجلس براي حضور در وزارت ورزش و جوانان راي اعتماد بگيرد و به عنوان وزير ورزش و جوانان انتخاب شود. اين ورزشکار مطرح سابق ايران جانشين مسعود سلطاني‌فر شد که در کابينه حسن روحاني عهده‌دار اين سمت بود. سجادي که جلسه تند و تيزي را با نظرات نمايندگان مخالف پشت سر گذاشت، در نهايت رأي اعتماد مجلس را از آن خود کرد تا براي يک دوره چهار ساله عهده‌دار وزارت ورزش ايران باشد؛سجادي که در دوره جواني، از قهرمانان نامي دوهاي نيمه استقامت ايران و آسيا بوده است، در دو دهه گذشته در سمت‌هاي مختلف به کارهاي مديريتي در ورزش اشتغال داشته و سنگين‌ترين مسئوليتش مديرعاملي باشگاه سايپا بوده است.
سجادي در شرايطي مديريت ورزش ايران را برعهده خواهد داشت که در نطق دفاعيه خود، صحبت‌هاي کلي درباره برنامه‌اش به زبان آورد؛ او با اشاره به سوابق ورزشي، درباره خاطراتش به عنوان يک ورزشکار، به مشکلاتي که پشت سر گذاشته اشاره کرد و تاکيد کرد حداکثر توانش را براي تحول آفريني در ورزش و حمايت از ورزشکاران انجام خواهد داد.
حميد سجادي با انتقاد از سرانه ورزشي ايران وعده داد که اين سرانه را به استانداردهاي جهاني نزديک خواهد کرد و البته اين جز در سايه عدالت سراسري رخ نخواهد داد.
او در شرايطي وارد ساختمان سئول شد که چالش‌هاي پرشماري پيش‌رويش وجود دارد؛ مسئله کاهش درآمدها و افزايش شديد هزينه‌ها در ورزش، باشگاهداري دولتي و هم‌چنين برنامه‌اي که کليت ورزش ايران براي مهلت نه چندان طولاني تا المپيک پاريس بايد در دستور کار خود قرار بگيرد. نماينده ورزشي‌ها که اين‌بار در اداره ورزش ايران نيز هست، بايد تلاش کند از اين آزمون اعتماد سربلند بيرون بيايد.
در ادامه به برنامه او و وعده‌هايي که داده است مي پردازيم:

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما