سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ۱۸:۰۴:۵۲
سرلشکر باقری: شرایط بسیار خوبی در عرصه نظامی بین روسیه-ایران برقرار است
سرلشکر باقری: شرایط بسیار خوبی در عرصه نظامی بین روسیه-ایران برقرار است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به روسیه تأکید کرد که در عرصه نظامی و دفاعی شرایط بسیار خوبی بر مناسبات دوجانبه حکمفرماست.
فارس

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به روسیه با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» گفت‌وگو کرد و ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر خود به مسکو درباره اهداف سفر به این کشور گفت: «کشور روسیه طی سال‌های طولانی به ویژه در سال‌های اخیر، همکاری‌های زیادی را با جمهوری اسلامی داشته است. ایران و روسیه همکاری‌های دو جانبه نظامی و همکاری مشترک برای اعاده حاکمیت قانونی دولت سوریه داشته‌اند و در حوزه‌های دیگر نیز همکاری‌هایی صورت گرفته است».
وی ادامه داد: «در این سفر که به دلیل بیماری «کووید-۱۹» با کمی تأخیر انجام گرفت، صحبت‌های مؤثر و سازنده‌ای برای توسعه روابط دو جانبه و گسترش همکاری ها در ابعاد گونان، مسابقات نظامی و همکاری نظامی انجام گرفت و کمیسیون مشترک نظامی دو کشور در ماههای آینده در تهران تشکیل خواهد شد».
رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران در ارزیابی روابط دو کشور گفت : «در مجموع باید گفت روابط ایران و روسیه در همه‌ زمینه‌ها در مسیر تعمیق و تحکیم هرچه بیشتر پیش می‌رود و در عرصه نظامی و دفاعی نیز شرایط بسیار خوبی بر مناسبات دوجانبه حکمفرماست.
سردار سرلشکر باقری دیدار و گفت‌وگوهای خود با «والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه را بسیار سازنده ارزیابی کرد و بر لزوم گسترش روابط دوجانبه نظامی و نظامی، توسعه و تداوم همکاری در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و تداوم همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: «در ۱۰ سال گذشته دو کشور روسیه و ایران به طور جدی موضوع مقابله با تروریسم بین‌المللی به ویژه در سوریه و عراق را دنبال کرده‌اند.
سرلشکر باقری در خصوص رزمایش‌های مشترک روسیه و ایران تصریح کرد: «ما دو کمیسیون نظامی مشترک داریم که به همکاری در این چارچوب ادامه می‌دهیم و یک نشست کمیسیون مشترک نظامی در سه ماه آینده در تهران برگزار خواهد شد».
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز گذشته در دیدار با سرلشکر باقری، از ایران به عنوان شریک نزدیک روسیه یاد کرد و گفت: «روابط دو کشور براساس سنت دیرینه در فضای دوستانه توسعه می‌یابد و گفت‌و‌گوهای دوجانبه جریان دارد».
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به سند جامع ۲۵ ساله همکاری با چین اشاره و تاکید کرد: شاید لازم باشد با استفاده از تجربه سند ۲۵ ساله با چین ، در روابط با روسیه نیز چنین سندی بین دو کشور وجود داشته باشد.
سردار سرلشکر محمد باقری روز گذشته با استقبال رسمی ژنرال «سرگئی ایستراکوف» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما