بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۱:۱۴:۲۹
اعلام جرم علیه نزدیکان ترامپ در صورت عدم همکاری با کنگره
اعلام جرم علیه نزدیکان ترامپ در صورت عدم همکاری با کنگره
هیئت تحقیقات حادثه حمله به ساختمان کنگره اعلام کرد در صورت عدم مراجعه نزدیکان ترامپ به دادگاه، این افراد مجرم شناخته خواهند شد.
باشگاه خبرنگاران جوان


به نقل از خبرگزاری رویترز، در اواخر ماه گذشته میلادی کمیته تحقیقات کنگره ۴ نفر از نزدیکان و اعضای دولت سابق آمریکا که با دونالد ترامپ همکاری نزدیکی داشتند را به دادگاه احضار کرد.

مارک میدوز، رییس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، استیو بنن، مشاور سابق کاخ سفید، دان اسکاویو، معاون سابق کارکنان کاخ سفید و کاش پاتل، رییس سابق وزارت دفاع آمریکا افرادی بودند برای حضور در دادگاه برای آن‌ها احضاریه صادر شده بود. از آنجایی که هیچکدام از این افراد تا مهلت تعیین شده هنوز جهت پاسخگویی به دادگاه مراجعه نکردند، رییس هیئت تحقیقات درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره هشدار داد در صورت عدم همکاری این افراد، مجرم شناخته خواهند شد.

این کمیته پیشتر تهدید کرده بود علیه استیو بنن، مشاور رییس جمهور سابق آمریکا و تعدادی از نزدیکان و حامیان دونالد ترامپ که با دادگاه همکاری نمی‌کنند اعلام جرم خواهد کرد.

لیز چنی، رییس کمیته تحقیقات کنگره در این باره گفت: کمیته تحقیقات فرصت دیگری را برای همکاری در اختیار این افراد قرار می‌دهد. ولی این بار در صورت عدم همکاری احضاریه دادگاه اجرایی خواهد شد.

تا به حال بیش از ۶۰۰ نفر در آمریکا به اتهام دست داشتن در حادثه حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه دستگیر شده اند. کمیته تحقیقات می‌گوید شواهدی وجود دارد که دونالد ترامپ و اطرافیانش در این حادثه دخالت مستقیم داشته اند.

مقامات آمریکایی می‌گویند حادثه حمله به ساختمان کنگره و تصرف چند ساعته آن توسط مهاجمان بدترین و تلخترین اتفاق در تاریخ آمریکا از قرن نوزدهم یعنی زمان حمله انگلیسی‌ها به کنگره است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما